Gå til innhold

stabstag på e36


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke BMWene deres er så myke i karrosseriet at et slikt stag gir en merkbar forbedring av kjøreegenskapene. Det ser tøft ut i motorrommet og på sikt kan det hindre at bilen "siger" litt i sammen men dette tror jeg også er det hele.

Tester en gjeng i Rogaland har utført på en 14 år gammel E30 viste at det var 1,2mm bevegelse mellom dempertårnene under hard kjøring i kurver. Tror neppe dette er merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på min E36 sedan i går faktisk, er merkbar forskjell etter min mening :D og ser veldig bra ut synes jeg ihvertfall....

03102005_001.jpg

ser bra ut! bilen din ser faktisk klin lik ut som min gjør forfra.jeg har sedan og! hvor mye kostet et slikt stag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke BMWene deres er så myke i karrosseriet at et slikt stag gir en merkbar forbedring av kjøreegenskapene. Det ser tøft ut i motorrommet og på sikt kan det hindre at bilen "siger" litt i sammen men dette tror jeg også er det hele.

Tester en gjeng i Rogaland har utført på en 14 år gammel E30 viste at det var 1,2mm bevegelse mellom dempertårnene under hard kjøring i kurver. Tror neppe dette er merkbart.

her er det e36 det er snakk om,ikke en rævkjørt e30 318..

men mulig det ikke er den store merkbare forsjellen siden det er en sedan,men en jeg kjenner monterte det på en cab,og da merket han forsjell! men det styler opp motorrommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke BMWene deres er så myke i karrosseriet at et slikt stag gir en merkbar forbedring av kjøreegenskapene. Det ser tøft ut i motorrommet og på sikt kan det hindre at bilen "siger" litt i sammen men dette tror jeg også er det hele.

Tester en gjeng i Rogaland har utført på en 14 år gammel E30 viste at det var 1,2mm bevegelse mellom dempertårnene under hard kjøring i kurver. Tror neppe dette er merkbart.

Er ikke helt enig i det,selv om jeg også har lest den artikkelen om E30´en.

Hvorfor kommer nye BMW´er med varianter av tårnstag originalt fra fabrikk hvis det ikke har noen virkning?! En annen sak er at sånn tårnstag trolig også vil være fordelaktig ved en evnt. kollisjon.

Men som sagt så er dette bare min mening om saken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at du har overhodet ikke bruk for tårnstag,men det er min mening da.om du kjører så fort på vanlig vei at du drar fordel av et tårnstag så hadde jeg mest sannsynlig løp etter deg å kasta skiftenøkler om jeg holdt til på samme veien :wink:

om du skal rase litt rundt på bane med slicks å slipe rundetider så er det en annen sak.

jeg må feks ha tårnstag på cossien fordi den er så blaut i karroseriet at støtdempertårna kollapser ved bruk av harde dempere på ujevnt underlag,evt bunning av org demperne.dette problemet har en ikke på en E-36 da den er mye stivere og mer solid.

men for all del,det skader hvertfall ikke og ser jo ikke akkuratt stygt ut så det er bare å handle om pengene begynner å bli rastløse på kontoen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...