StonesVinyl Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Har nettopp kjøpt meg en kjempeflott 1994 525 iA, men et lite problem har begynt å vise seg. Bilen begynner å vibrere når nåla runder 100. Under 100 så er det ikke noe problem. Har hørt at ubalanse i hjulene viser seg mellom 80 og 100, men her er det altså ikke noen vibrasjon i mitt tilfelle. Noen ideer? Forstilling, foringer....? Mvh Ingar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tumaz Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 er det risting i rattet, eller rister selve bilen og ikke rattet? hadde risting i bilen for en stund siden, det kom når jeg passerte 3800 omdr, men kun over 100. sjekka alt som var av foringer, dekk, felg, de standard tinga, men ingenting hjalp. så bytta jeg til kaldere plugger, og vips var ristinga borte. men i ditt tilfelle er det nok ikke plugga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Les om E-34 på http://www.autopower.se/ Begagnatguide. E-34 sliter en del med vibrasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StonesVinyl Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Det er risting i rattet, men mest i bilen. Har ingenting med turtallet å gjøre. Har puttet bilen i fri og det rister da også. Håper det er så enkelt som kast i felger e.l. Har et par orginale 16" alufelger i garasjen som jeg tenkte jeg skulle prøve. Sjekket lufttrykk på dekkene som sitter på nå og det er ok. Dimensjonen på dekkene som sitter på er ikke standard-dimensjon - 205/60/15. Standard (i følge vognkort) skal være 205/65/15. Kan dette ha noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 jeg hadde kast i felgene, holdt på å reise av veien i 80-150, skummelt, så jeg bare kastet de jeg, prøv med vinterhjulene dine.. uten sommerhjul:( noen forslag til sommerhjul til e-30?? kansje noen som har noen skrudde bbs 16" til salgs også?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Kast i bremsskivene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Du kan også ha urunde dekk,pleier som oftest å skje med viking stopp dekk som løsner i dekkbanen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 hos meg var det mellomakslingen som måtte strammes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 Jeg hadde kast i bremseskivene når jeg slet med dette! Bilen og rattet ristet ganske mye når man runda 100km/t å ga seg ved ca 130km/t ... Bytta bremseskiver forran, å voilla.. ingen risting what so ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stryn86 Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 Sjekk hjullagera dine... hadde deff hjul lager på min,da begynte det å riste i ca.100 og ga seg etter ca.120... men du hører somoftes lyden av deffekte lager.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StonesVinyl Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Nei, lyd er det lite av. Kun risting. Nå har jeg satt på 16" orginalfelger på bilen. Dette hjalp litt, men ristingen er der fortsatt. Bilen skal inn på sjekk førstkommende mandag, så da får vi forhåpentligvis løst problemet. Mvh Ingar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StonesVinyl Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Ristingen er nå borte. Autopower på Kaldbakken (Oslo) fikset problemet. Det vare dårlige foringer på hjuloppheng bak. Ikke store kostnaden, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Fint å få fikset sånt med det samme. Om ikke BLIR det fort dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 hos meg var det mellomakslingen som måtte strammes... Og hvordan strammet du den?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 hos meg var det mellomakslingen som måtte strammes... Og hvordan strammet du den?? midt under bilen er det en plate som ligger som en beskyttelse for akslingen, men for å fjerne denne må du først skru løs eksosanlegget. midt på akslingen er det en stor mutter som må strammes til... hjalp i mitt tilfelle.... som min onkel som skrur bil daglig sa, så kan denne skruen løsne litt ved mye hard kjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå