Gå til innhold

Lufttrykk på dekk


vid@r
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har 225/40-18 dekk på M3 E46 felger, ET38, og jeg lurer hva slags trykk dere andre som har slike dekk/felger kjører? Da jeg fikk dekkene hadde fylte de 2,0 bar(tror jeg), men etter at jeg leste at man gjerne kunne fylle litt ekstra for å få styringen mer presis, samt for å forebygge sporing. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme dimesjon og bruker 35 psi forran og 40 psi bak..

...var ikkje det litt mykje? Slit du dekket i senter?

Ja jeg sliter dekket på senter unntatt bak, der sliter jeg en smule på innsiden av dekket noe som sikkert kommer av bakstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar. Men har dere med 225/40-18 på e-36 mye sporing? Jeg finner ikke ut av det, jeg hadde Inspektion II for et par måneder siden hos BMW, og det eneste var en foring bak som var slitt. Jeg spurte om det virkelig skulle være sånn, og de mente at med brede dekk så sporte E-36'ene en del. Da jeg kjøpe 18" felgene ga jeg de gamle felgene, 16" med 225/50 dekk til broren min. Han har E46, men det er nesten ikke sporing på den. Skal det virkelig være sånn? Noen andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar. Men har dere med 225/40-18 på e-36 mye sporing? Jeg finner ikke ut av det, jeg hadde Inspektion II for et par måneder siden hos BMW, og det eneste var en foring bak som var slitt. Jeg spurte om det virkelig skulle være sånn, og de mente at med brede dekk så sporte E-36'ene en del. Da jeg kjøpe 18" felgene ga jeg de gamle felgene, 16" med 225/50 dekk til broren min. Han har E46, men det er nesten ikke sporing på den. Skal det virkelig være sånn? Noen andre som har det sånn?

Jeg har kjørt med div gromme felger og breie dekk, det sporer som bare hjuling hvis firehjuls kontrollen ikke er bra nokk. Det er her det slarkes mye rundt om på verksteda. Funker greit med standar ballong dekk, men har du feite felger og lav profil så er det viktig meg ordentlig 4 hjulskontroll.. Da sporer ikke bilen, så framt alle foringene er iorden..

Autoart har talt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...