Gå til innhold

50 miliarder - og det blir værre

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

Men folkens, ikke at jeg er enig med politikerne i avgiftene o.l, men hva skal Norge gjøre når oljen tar slutt ? Norge eier jo ikke noe inntekter bortsett fra de ikke-fornybare ressursene. Og når de tar slutt er det greit å ha noe penger på bok.

er greit nokk det du sier der, men hvorfor skal da jens kjøpe seg en gedigen strandtomt som statsministerbolig??

og hvorfor ikke finne noen andre en bare uskyldige bilister? hva med de som har båt eller fly?? eller noen annet?? synes dette begynner å ta av ass, er snart ikke mulig å leve her til lands: :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens, ikke at jeg er enig med politikerne i avgiftene o.l, men hva skal Norge gjøre når oljen tar slutt ? Norge eier jo ikke noe inntekter bortsett fra de ikke-fornybare ressursene. Og når de tar slutt er det greit å ha noe penger på bok.

er greit nokk det du sier der, men hvorfor skal da jens kjøpe seg en gedigen strandtomt som statsministerbolig??

og hvorfor ikke finne noen andre en bare uskyldige bilister? hva med de som har båt eller fly?? eller noen annet?? synes dette begynner å ta av ass, er snart ikke mulig å leve her til lands: :?

Skjønner dette og bensinprisene for Ola Nordmann begynner å nå toppen synes jeg. Det er litt feil at vi straffes med alt mulig av avgifter bare fordi vi kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grei å spare, men det går vel an å ta LITT av det enorme overskuddet oljefondet kaster av seg? Er ikke snakk om å gi oss gratis bensin og biler, men å få avgiftene ned på et fornuftig nivå som vi kan leve med. Trenger ikke tømme hele oljefondet for det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grei å spare, men det går vel an å ta LITT av det enorme overskuddet oljefondet kaster av seg? Er ikke snakk om å gi oss gratis bensin og biler, men å få avgiftene ned på et fornuftig nivå som vi kan leve med. Trenger ikke tømme hele oljefondet for det... :wink:

Du har et poeng der! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei hehe skjønner jo dette jeg også. Er jo ikke noe særlig glad for et en tank koster nærmere 700 kroner nå. Tenkte mer på lang sikt 50-100 år. Det er jo etterfølgerene våre som skal ta støyten for vårt gugantiske oljeforbruk. :roll: Kunne godt vert med på at Stoltenberg & co satte ned prisene til der de var før de raste i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener, Sperre, og er jo til dels enig i det. Men det går ann å få til begge deler. Dessuten er 100 år leeeenge til, mye som kan ha forandret seg til da.

Mener bare at vi i Norge ikke trenger å spare så til de grader. Spesielt ikke når vi har nok av ting vi bør få rettet opp i her. Blir liksom litt for dumt å stappe madrassen så full av penger at vi ikke klarer å ligge på den uten å falle av. For å bruke litt metaforer her... hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...