Gå til innhold

Godkjenning av turbo i bmw, faktisk mulig!


Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

e30` som er godkjent med 323turbo er godkjent ombygd fra 318i til schnitzer s3t. 220hk 319nm på stad 323i bremser. jeg hadde denne bilen før og sitter på org tuv papirene til denne. men det florer av koper etter hva jeg kan skjønne. tilsynet godtar ikke disse papirene for ombygging til turbo da det står et ramme nr på papirene. men med litt bearbeiding av tilsynet bør det alikevell gå greit

Heisann.

Noen mulighet til at du kan sende meg en kopi av de papirene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så, Men de trenger ingen bilder. eller dato fra du starter til du slutter?

Har allerede bygd turbo på bilen. Men om jeg Mailer, eller brev-veksler ivrig burde vel dette gå?

For og klare seg innenfor disse 15% må man virkelig lade lite. Hvis man får bremser fra M3 satt som er godkjent for en effekt på 286hk så ville dette gått. om man møtte riktig man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hel del mailer og pm, så må jeg oppklare noen småting atter engang: (begynner å bli bittelitt lei av folk som spør om ting som er detalje forklart i denne tråden)

-Bremser er ikke godkjente for hverken 50hk eller 500hk, om en ikke har papirer ifra en tredjepart som har dokumentasjon til deg for å begrunne dette. Det holder ikke å bare si at de står på en annen bil i utgangspunktet. En må vise til delenr +++

-Biltilsynet har ikke bare 1 måte å godkjenne biler på.. Det er ingen 100% fasit, som en kan blåkopiere å FORVENTE å få igjennom..

-TUV spesial godkjenning skal i prinsippet ikke brukes til godkjenning av andre biler, enn den som rammenr er oppført i papirene.. Har hørt om noen biltilsyn som aksepterer allikevel, men det er først og frems på mindre prosjekt..

en MÅ snakke med biltilsynet, å spørre hva DE mener du må gjøre.. Det er den absolutt eneste måten en kan gjøre dette på!

Mvh

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt riktig.... jeg dro ned til biltilsynet i oslo og hørte med de der... ikke noe problem sa de.bare du har papirer fra bmw hva bremser tåler osv...så dette er satt i gang hehe.. eneste han på biltilsynet var skeptisk til var co2,men det skal jeg klare håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt riktig.... jeg dro ned til biltilsynet i oslo og hørte med de der... ikke noe problem sa de.bare du har papirer fra bmw hva bremser tåler osv...så dette er satt i gang hehe.. eneste han på biltilsynet var skeptisk til var co2,men det skal jeg klare håper jeg..

husker du navnet på han du snakka med?

mener en som satt her i haugesund før sitter i oslo nå, jobber med godkjenning av biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
helt riktig.... jeg dro ned til biltilsynet i oslo og hørte med de der... ikke noe problem sa de.bare du har papirer fra bmw hva bremser tåler osv...så dette er satt i gang hehe.. eneste han på biltilsynet var skeptisk til var co2,men det skal jeg klare håper jeg..

Turbo fører som oftest til Bedre og renere fobrenning, skulle vell føre til mindre utslipp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Rart at de er så skeptiske til turbo egentlig. Så lenge du kan dokumentere at bilen holder effekt og moment, at bremsene stopper bilen bra nåkk, utslipp og diverse så er det vel egentlig ikke så alt for store problemer.

Angående e36 så hadde vel Alpina B8 333hk så effekt rundt om kring her burde de vel egentlig akseptere så lenge man har bremser, understell, utslipp og eventuelt andre ting de krever på stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I korte trekk så er det en telefon til den rette instans i tilsynet (teknisk avdeling) der du får prate med en de mener er mannen/kvinnen som kan dette med ombygging.

Du får beskjed om og sende en søknad om hvilke forandringer som skal gjøres.

Denne søknaden bør selvsagt være saklig og ryddig formulert.

Da er du på vei mot en ombygging som kan gjennomføres med godkjenning som resultat.

Like greit og ringe dem med en gang i stedet for og plage rundt med tusen spm her inne.

Hvilke svar og erfaringer folk sitter med her inne ang. en godkjenning er helt avhengi av hvor/hvem de har hatt kontakt med under ombygg/godkjenning.

Det faktiske forhold DU som ombygger og TILSYNET du har kontakt/dialog med er faktisk det som avgjør hvilke problemer/svar/løsninger du står overfor underveis.

Som sagt...

Start det hele med en telefon eller 5 med en gang.

Liten vits og sitte her inne og mase om problemer og synsing ang. tilsynet og dets antatte synspunkt/meninger før man har en kontakt med dem liksom.

Legger til at 15% økning er noe man bør bruke for alt det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. driver med samme prosjekt som deg.. hvordan skreiv du søknadder og slikt ang turbo i den? driver å bygger om en 518 til M535i Turbo..

åssen driverk hadde du på bilen?

Jeg husker ikke hvordan jeg formulerte søknaden.. Det er 2 år siden :)

Drivverket var orginalt M535i, + tre skivet Tilton clutch (1200nm og en syk syk pris).. Girkassene holdte ikke mer enn et par hundre mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Jeg satt å justerte CO med datasprutet sammen med biltilsynet, så det der er bare tull..

Han tok bilde av alt av turbo, PC osv osv, å han visste at det fantes muligheter, men det er ikke forbudt å ha en bil det er MULIG å hente mere av.. Forbudt er det kun å gjøre det.

Det der handler om enkelt tilfeller med vrange personer i biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...