Morten318 Skrevet Oktober 5, 2005 Skrevet Oktober 5, 2005 Dette Gir håp til MANGE av oss ander her ute... Du har gjort noe av det eg trudde var "umulig" mne du veit ka dei sei... Det umulige tar bare litt lenger tid... Men spørs jo helt på hvordan du er da.. Om en 18 åring med en E30 som han har åpna panseret og kitta inn en turbo så er det ikke sikkert han blir mottatt på samme måte.. Pen bil du har Ola.
TSL Skrevet Oktober 8, 2005 Skrevet Oktober 8, 2005 e30` som er godkjent med 323turbo er godkjent ombygd fra 318i til schnitzer s3t. 220hk 319nm på stad 323i bremser. jeg hadde denne bilen før og sitter på org tuv papirene til denne. men det florer av koper etter hva jeg kan skjønne. tilsynet godtar ikke disse papirene for ombygging til turbo da det står et ramme nr på papirene. men med litt bearbeiding av tilsynet bør det alikevell gå greit
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 8, 2005 Skrevet Oktober 8, 2005 jeg har også typegodkjenningspapirer til S3T (bare kopi da) her fra forumet og der står det at det er en 83modell 323i som er ombygd......
turbo_fever Skrevet Oktober 8, 2005 Skrevet Oktober 8, 2005 Vil sikker ikke godkjenne om man har en kopi av orginalen heller sikkert. Man får bare ta en prat med dem. Ta seg en tur på rulla og legge fram som dokumentasjon på hester ved det og det trykke.
TSL Skrevet Oktober 8, 2005 Skrevet Oktober 8, 2005 syns du mente det stod ombygd fra 318 i tuv. litt kjapp i lesinga der. skal nokk gå greit ved det rette tilsynet
Runar-CSi Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Denne tråden syns jeg nesten burde vært klistret øverst.... utrolig kjekk informasjon og rimelig kjekt og vite for de som tenker på å bygge om med turbo...
Ostespiller Skrevet November 9, 2005 Skrevet November 9, 2005 Gleder meg til å registrere min. Byttet fra 4 til 6 cyl og fra 2,3 til 3.0 liter og satt på 2 turboer. Tror det skal gå helt fint faktisk. Biltilsynet kan ikke en dritt. Så lenge du har alle nødvendige papirene så er det greit. man monterer en trippel chip. en bryter med 3 instillinger. steg 1.Originalt steg 2.litt extra steg 3.Bane modus (eller hvis du må rekke øl salget) Så har du alle papirer med original spec. og leverer bilen med steg 1.
Ola. Skrevet November 17, 2005 Forfatter Skrevet November 17, 2005 Forklar gjerne hva en "trippel chip" er for noe.. helst en mere dyptgående forklaring, enn "en bryter med 3 stillinger"
Viko Skrevet November 17, 2005 Skrevet November 17, 2005 Gleder meg til å registrere min. Byttet fra 4 til 6 cyl og fra 2,3 til 3.0 liter og satt på 2 turboer.Tror det skal gå helt fint faktisk. Biltilsynet kan ikke en dritt. Så lenge du har alle nødvendige papirene så er det greit. man monterer en trippel chip. en bryter med 3 instillinger. steg 1.Originalt steg 2.litt extra steg 3.Bane modus (eller hvis du må rekke øl salget) Så har du alle papirer med original spec. og leverer bilen med steg 1. Elektronisk boostcontroller?? Hadde det på vingen, 1= 1bar 2= 1,4bar 3= 1,8bar.
ehrnst Skrevet November 17, 2005 Skrevet November 17, 2005 jeg har også typegodkjenningspapirer til S3T (bare kopi da) her fra forumet og der står det at det er en 83modell 323i som er ombygd...... Trenger de papirene til bilen jeg jarle..... Har gått i anskaffelse av 323turbo som har fått seg en liten mangellapp
Ostespiller Skrevet November 17, 2005 Skrevet November 17, 2005 Forklar gjerne hva en "trippel chip" er for noe..helst en mere dyptgående forklaring, enn "en bryter med 3 stillinger" Du monterer inn en extra hjerne. Så du mapper bilen x2. Så har du mappet inn 2 forsjellige motor instillinger. Det blir som å ha en skitzofren bil. En som er lovlydig og tam. Og en som er sinna og farlig
Ola. Skrevet November 17, 2005 Forfatter Skrevet November 17, 2005 Vet du om noen som har gjort dette? For de fleste som bygger så seriøse motorer som det er snakk om her, har ofte motorstyringer til 20-30000kr.. Aldri hørt om noen som kjører med to hjerner før..
Jonte Skrevet November 17, 2005 Skrevet November 17, 2005 Vet du om noen som har gjort dette?For de fleste som bygger så seriøse motorer som det er snakk om her, har ofte motorstyringer til 20-30000kr.. Aldri hørt om noen som kjører med to hjerner før.. Om han ikke prater om en Boost Controller da..
Pedi Skrevet November 18, 2005 Skrevet November 18, 2005 Forklar gjerne hva en "trippel chip" er for noe..helst en mere dyptgående forklaring, enn "en bryter med 3 stillinger" Du monterer inn en extra hjerne. Så du mapper bilen x2. Så har du mappet inn 2 forsjellige motor instillinger. Det blir som å ha en skitzofren bil. En som er lovlydig og tam. Og en som er sinna og farlig Nå skal ikke jeg kverulere, eller trå på noens tær her.... Men dette er noe av det værste jeg har hørt! Dette må da være noe av det mest tungvinte og uaktuelle ting å gjøre ?????? Nei... Dette virker ulogisk. Sorry...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå