Gå til innhold

Godkjenning av turbo i bmw, faktisk mulig!

Anbefalte innlegg

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fikk etter lang lang tid svar fra BT, jeg søkte i denne omgang om 15% på orginalt understell med turbo på b25'en.

Da fikk jeg til svar at Bt kan kreve dokumentasjon på uansett effekt økelse, og bmw verksted skal da beskrive nødvendige deler som må byttes for at bilen sku framstå som ombygd til en annen typegodkjent modell med større motor.

Begrunnes med at de ikke kan være sikker på at en bile er på grensen av det teknisk forsvarlige, selv med orginal effekt.

Så BT-region Nord mener at 15% økningen ikke kan gjennomføres før eventuell dokumentasjon kan framlegges.

Æ trur æ SPYR snart.

har sendt mail til afrika og fått litt dokumentasjon på BMW 333I modellen,

sammtidig snakka på mail med italia og prøver der å få ut noe på den 320is modellen, som var med org 325 understell og s14 motor.

• 3 months later...
Skrevet

Er det noen som kjenner til hvor en kan få utført avgassgodkjenning på en BMW med turbo som er etter "katalysator datoen" dvs etter 1988? Eventuelt om det er noen som har en slik godkjent bil som det kan tas "mål" av? Min erfaring er at det er veldig vanskelig å få godkjent dette. Det setter jo en stopper for all turbobygging i nyere biler.

Skrevet

Jeg tror ikke alle her leser hva denne ombyggingen ble godkjent som. Trådstarter har satt turbo på originalmotor. Å bytte motor er en annen godkjenningsprosess.

Hvorfor sier dere at to forskjellige motorstyringer er umulig og at dette er ulogisk? Styreenhet kan lastes med to forskjellige styringer enkelt. Les mer her: http://www.speedpartsnorway.no/PPC-info.htm

Det koster 7900 kr hvis jeg skal sette dette på Saaben min. Da har jeg en programmering for "snill og lovlydig"-bil og en programmering for "slem, vill og ikke helt lovlig"-bil.

Skrevet

Hvis det var meg du hintet til så er motoren godkjent i bilen. Bygget om fra 316 til M3. Dette har jeg papirer på, det eneste problemet er at en bil etter 1988 skal måles avgassmessig på en helt annen måte enn en eldre bil, og dette er det ingen i Norge som har utstyr til. Om en setter på en turbo uansett trykk, størrelse og motortype er det problemer å få godkjent dette i en bil nyere enn 1988.

Skrevet

det går ikke, vil jeg påstå, vist man ikke har masse penger å kan stike til tyskland, eneste mulighet er om feks bmw har turbo konvertert en m3 motor over 1988, åsså skaffer vi avgasskravene der ifra, sa han jeg snakket med

Skrevet
En kamerat av meg fikk godkjent en 240SE (1993) med turbo og trengte ingen avgasstest...

Denne blei vel levert orginalt med turbo også. Blir lettere da

Skrevet

Problemet som noen ser her er jo nettopp at BMW av denne typen er ikke levert originalt med turbo og derfor krever godkjenning, om noen har en kontakt på å få dette ordnet hadde det vært fint

Skrevet

Hvorfor sier dere at to forskjellige motorstyringer er umulig og at dette er ulogisk? Styreenhet kan lastes med to forskjellige styringer enkelt. Les mer her: http://www.speedpartsnorway.no/PPC-info.htm

Det koster 7900 kr hvis jeg skal sette dette på Saaben min. Da har jeg en programmering for "snill og lovlydig"-bil og en programmering for "slem, vill og ikke helt lovlig"-bil.

Du snakker om nyere biler med motorstyring som har eprom som man kan flashe program på... ikke steinalder bimmere.. ;)

les fra siden du linket til:

"PPC tuning leveres til Volvo, SAAB, Audi, VW, Skoda, Seat og Opel Signum 175hk.

Den første PPC serien ble levert i begynnelsen av April 2003. "Først ut" var Volvo 60-70-80-90

bensinturbo biler fra 1999. PPC er tilgjengelig til SAAB med T7 og T8 motorstyring. Det vil si

9-3 fra 2000 mod. og videre, samt alle 9-5 og 9-3SS. Audi, VW, Skoda og Seat er også klart

fra 2001. Her er det noen begrensninger på årsmodell for de forskjellige bilmerkene."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...