Gartner ED Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 Lurte på om du fikk målt efekten på bakhjula eller om du måtte ta ut motorn og sette den i benk???
Ola. Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Skrevet Juni 2, 2006 Målte effekt på hjul.. Dette må avklares med biltilsynet du skal godkjenne hos.
peter Skrevet Juni 2, 2006 Skrevet Juni 2, 2006 fikk etter lang lang tid svar fra BT, jeg søkte i denne omgang om 15% på orginalt understell med turbo på b25'en. Da fikk jeg til svar at Bt kan kreve dokumentasjon på uansett effekt økelse, og bmw verksted skal da beskrive nødvendige deler som må byttes for at bilen sku framstå som ombygd til en annen typegodkjent modell med større motor. Begrunnes med at de ikke kan være sikker på at en bile er på grensen av det teknisk forsvarlige, selv med orginal effekt. Så BT-region Nord mener at 15% økningen ikke kan gjennomføres før eventuell dokumentasjon kan framlegges. Æ trur æ SPYR snart. har sendt mail til afrika og fått litt dokumentasjon på BMW 333I modellen, sammtidig snakka på mail med italia og prøver der å få ut noe på den 320is modellen, som var med org 325 understell og s14 motor.
Taanevig Racing Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 Detta var moro å høre.Har en e30 318 jeg lurte på å sette i en 2,5 m50 motor med turbo.Hvor skaffer jeg papirer på det forskjellige og hvem kan hjelpe meg med søknader osv....???? Gratulerer!!!!
T P Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Er det noen som kjenner til hvor en kan få utført avgassgodkjenning på en BMW med turbo som er etter "katalysator datoen" dvs etter 1988? Eventuelt om det er noen som har en slik godkjent bil som det kan tas "mål" av? Min erfaring er at det er veldig vanskelig å få godkjent dette. Det setter jo en stopper for all turbobygging i nyere biler.
KarstenJulius Skrevet September 25, 2006 Skrevet September 25, 2006 Jeg tror ikke alle her leser hva denne ombyggingen ble godkjent som. Trådstarter har satt turbo på originalmotor. Å bytte motor er en annen godkjenningsprosess. Hvorfor sier dere at to forskjellige motorstyringer er umulig og at dette er ulogisk? Styreenhet kan lastes med to forskjellige styringer enkelt. Les mer her: http://www.speedpartsnorway.no/PPC-info.htm Det koster 7900 kr hvis jeg skal sette dette på Saaben min. Da har jeg en programmering for "snill og lovlydig"-bil og en programmering for "slem, vill og ikke helt lovlig"-bil.
T P Skrevet September 26, 2006 Skrevet September 26, 2006 Hvis det var meg du hintet til så er motoren godkjent i bilen. Bygget om fra 316 til M3. Dette har jeg papirer på, det eneste problemet er at en bil etter 1988 skal måles avgassmessig på en helt annen måte enn en eldre bil, og dette er det ingen i Norge som har utstyr til. Om en setter på en turbo uansett trykk, størrelse og motortype er det problemer å få godkjent dette i en bil nyere enn 1988.
rel0ad Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 problemet mitt er att bilen min er en 94, å da krever de en labratorium undersøkelse av avgassene mine, kostet MANGE tusen, kan dette stemm?
rel0ad Skrevet September 29, 2006 Skrevet September 29, 2006 det går ikke, vil jeg påstå, vist man ikke har masse penger å kan stike til tyskland, eneste mulighet er om feks bmw har turbo konvertert en m3 motor over 1988, åsså skaffer vi avgasskravene der ifra, sa han jeg snakket med
mistabeen Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 En kamerat av meg fikk godkjent en 240SE (1993) med turbo og trengte ingen avgasstest...
ehrnst Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 En kamerat av meg fikk godkjent en 240SE (1993) med turbo og trengte ingen avgasstest... Denne blei vel levert orginalt med turbo også. Blir lettere da
rel0ad Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 ja, er mettop det som er probleme, har ikke vært nå problem å fått godkjent en m3 motor f.eks
T P Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Problemet som noen ser her er jo nettopp at BMW av denne typen er ikke levert originalt med turbo og derfor krever godkjenning, om noen har en kontakt på å få dette ordnet hadde det vært fint
Ola. Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2006 Hvorfor sier dere at to forskjellige motorstyringer er umulig og at dette er ulogisk? Styreenhet kan lastes med to forskjellige styringer enkelt. Les mer her: http://www.speedpartsnorway.no/PPC-info.htm Det koster 7900 kr hvis jeg skal sette dette på Saaben min. Da har jeg en programmering for "snill og lovlydig"-bil og en programmering for "slem, vill og ikke helt lovlig"-bil. Du snakker om nyere biler med motorstyring som har eprom som man kan flashe program på... ikke steinalder bimmere.. les fra siden du linket til: "PPC tuning leveres til Volvo, SAAB, Audi, VW, Skoda, Seat og Opel Signum 175hk. Den første PPC serien ble levert i begynnelsen av April 2003. "Først ut" var Volvo 60-70-80-90 bensinturbo biler fra 1999. PPC er tilgjengelig til SAAB med T7 og T8 motorstyring. Det vil si 9-3 fra 2000 mod. og videre, samt alle 9-5 og 9-3SS. Audi, VW, Skoda og Seat er også klart fra 2001. Her er det noen begrensninger på årsmodell for de forskjellige bilmerkene."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå