Jarvid Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 Har fått et problem med min E34 520i 88mod. Av og til virker det som den kutter i et lite sekund (kjennes som et lite rykk i bilen) men et par ganger har den kuttet for flere sekunder. Den kutter uten forvarsel og turtalsnåla faller mot O selv om jeg lar bilen trille i gir. Noen som har tips om hva dette kan være? Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 jeg også har opplevd dette flere ganger.. fant ut att det var lambda sonden som det var laget enn slags merkverdig kobling på med sukkerbiter. så når dette ble fuktig så fjusker den som noe anna rart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarvid Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Lambdasonden er nylig skiftet, uten at det bli noe forandring på dette problemet. Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarvid Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Fortsatt ingen flere som har et hjelpende råd? Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Har nettopp fått et lignende problem. Jeg clutcher, og bremser før et kryss etc. Hender da av og til at turtallet faller til rundt 300 og går opp igjen eller til og med stopper. Girkassa er gåen og skal skiftes, men kan vel ikke ha noe med den å gjøre? Bilen går 100% på tomgang, er bare ved nedbremsing og clutching. Er en E34 520i 1994 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarvid Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2005 De gangen jeg merker det er under vanlig kjøring eller akselreaksjon. Tomgangen er ikke helt 100%, spesielt når den er kald pulserer den slik at jeg kjenner bilen "vugger". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Det kan ikke være så enkelt som et eller annet filter som bør byttes? Kan også høre ut som det er vakumslangen (eller hva det nå enn heter). Hva med å kjøre en motorrens om ikke annet? Helle på bensinen, så det får renset opp ventiler etc. Min er i alle fall kun ved oppbremsing... eller om jeg gir et høyt turtall og slipper (stillestående). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarvid Skrevet Oktober 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2005 Ville kanskje tro at det var noe med det elektriske, da turtalsnålen faller ned selv om motoren har samme turtall (lar bilen rulle i gir) når det skjer. Jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royarne85 Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hadde akkurat samme problemet med min bil. Prøvde å skifte lambasonden men bilen var helt lik. Endte opp med at jeg skiftet toppen på biln. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Det kan jo muligens være tenningssensoren... jeg har en som ligger fremme på remhjulet ( som er stort som et svinghjul og har tagger.) tror deres sensor ligger på svinghjulet, ved girkassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hvordan er belysning og slikt når det skjer? Kan jo være det er noe kødd i elsystemet. Hadde et lignende problem på en tidligere bil (ikke BMW) da jeg kjørte med _helt_ gåent batteri (måtte jumpstartes), slik at bilen kun gikk på dynamoen. Da jeg fikk i nytt batteri var den helt fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nokiaas Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Dette minner litt om sån min oppførte seg når stiftene på dynamoen var nedslitt, da kuttet plutselig alt ut ett øyeblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå