Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et problem med min E34 520i 88mod. Av og til virker det som den kutter i et lite sekund (kjennes som et lite rykk i bilen) men et par ganger har den kuttet for flere sekunder. Den kutter uten forvarsel og turtalsnåla faller mot O selv om jeg lar bilen trille i gir.

Noen som har tips om hva dette kan være?

Jan

Skrevet

jeg også har opplevd dette flere ganger..

fant ut att det var lambda sonden som det var laget enn slags merkverdig kobling på med sukkerbiter. så når dette ble fuktig så fjusker den som noe anna rart

Skrevet

Har nettopp fått et lignende problem.

Jeg clutcher, og bremser før et kryss etc.

Hender da av og til at turtallet faller til rundt 300 og går opp igjen eller til og med stopper.

Girkassa er gåen og skal skiftes, men kan vel ikke ha noe med den å gjøre?

Bilen går 100% på tomgang, er bare ved nedbremsing og clutching.

Er en E34 520i 1994 mod.

Skrevet

De gangen jeg merker det er under vanlig kjøring eller akselreaksjon. Tomgangen er ikke helt 100%, spesielt når den er kald pulserer den slik at jeg kjenner bilen "vugger".

Skrevet

Det kan ikke være så enkelt som et eller annet filter som bør byttes?

Kan også høre ut som det er vakumslangen (eller hva det nå enn heter).

Hva med å kjøre en motorrens om ikke annet?

Helle på bensinen, så det får renset opp ventiler etc.

Min er i alle fall kun ved oppbremsing...

eller om jeg gir et høyt turtall og slipper (stillestående).

Skrevet

Ville kanskje tro at det var noe med det elektriske, da turtalsnålen faller ned selv om motoren har samme turtall (lar bilen rulle i gir) når det skjer.

Jan

  • 3 weeks later...
Skrevet

Det kan jo muligens være tenningssensoren...

jeg har en som ligger fremme på remhjulet ( som er stort som et svinghjul og har tagger.) tror deres sensor ligger på svinghjulet, ved girkassa..

Skrevet

Hvordan er belysning og slikt når det skjer? Kan jo være det er noe kødd i elsystemet. Hadde et lignende problem på en tidligere bil (ikke BMW) da jeg kjørte med _helt_ gåent batteri (måtte jumpstartes), slik at bilen kun gikk på dynamoen. Da jeg fikk i nytt batteri var den helt fin.

Skrevet

Dette minner litt om sån min oppførte seg når stiftene på dynamoen var nedslitt, da kuttet plutselig alt ut ett øyeblikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...