jall Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 `Lurer litt på om coilen gir impulser eller om det er konstant spenning fra coilen og så er det fordelerhuset som gir impulsene til pluggene? Ble litt i tvil akkurat nå når jeg begyndte og lure på dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 Normalt er det konstant spenning, men trur det er anderledes på elektroniske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jall Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2005 tenker nå på en BMW E30 325i 85 med motronic inj...Er det konstant spenning på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jall Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Er det noen som vet dette på bmw 325i? For da vet jeg kanskje hva som feiler bilen....er det konstant spenning er det en plass i fordelerloket som er helt på trynet...hvis ikke er det nødt til og være ecu'en som har gått til dunders! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarb Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 Den ene ledningen skal ha konstant spenning når tenning er på, den andre skal veksle mellom spenning og 0volt (-) viss jeg ikke husker helt feil. coil eller tenningsmodulen kan være ødelagt viss du ikke gnist ut av coil ledningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 Kan også vere giveren som sitter i girkassa på de eldre 325i motorene. Den ene er til tenning og den andre til diagnosekontakten. m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarb Skrevet Oktober 6, 2005 Share Skrevet Oktober 6, 2005 http://palenger.net/BMW/Download/Haynes_3_5/3&5_05.pdf på side 8, der står det hvodran du måler den sensoren som er på girkassen viss du har det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jall Skrevet Oktober 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Jeg har testet begge givere på girkassa og begge skal være i orden..... Tenningsmodul har jeg ikke på denne bilen...(ihvertfall ikke som jeg vet om) Det jeg lurer på nå er om kanskje ecu er defekt.....? fant denne siden på nettet http://www.unofficialbmw.com/repair_faqs/motronic.html og tenkte og se om jeg fant ut noe av desse feilkodene.....men hvilken motronic versjon er det på denne bilen? 1.1 eller 1.3? Jeg har konstant spenning fra coil nå når jeg kjinner....?! Og det er her jeg står fast...Flere tips? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå