336mik Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Du vet myyyye om militæret etter 5 dager Virker skikkelig moden du Det å bli hærsjet med merker jeg ganske fort at jeg ikke gidder ja.8åringer som syns rambo er kult syns militæret er kult også.Og hva med økonomi?Ikke noe å bli rik av akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Militæret er en eneste stor barnehage for en gjeng med slappfisker som ikke har lyst til å være der. Jeg var i militæret i ett år, og for all del., når jeg ser tilbake på det, har jeg mange gode minner. Men noen nytte,... vel?... Hvis sant skal sies, bør man heller skippe militæret og få seg en jobb, eller ta utdanning. Mye mer verdt enn ett år i Kongens klær. Ang. CV, har det lite å si, hvis du ikke skal bli politi, eller noe sånt. Et lite dimmetriks... Spis tannkrem og klag på vondt i magen. Da får du feber og legene finner ikke ut av hva du feiler, fordi du er jo helt frisk, og etter en stund skylder de på psyken og rett hjem... (Det funker faktisk) Men maten er generelt bra i militæret, og jo lenger nord, jo bedre mat. Jeg var en stund på Skjold, og der var maten helt konge. Jeg var også på Evjemoen, og der var maten veldig bra stort sett. Problemet er soldatene som er veldig kresne. De kan ikke ha annet enn pølser, pizza og pasta. Hvis folk lærer seg å spise normal mat, er det ikke noe problem lenger. F.eks var det "ingen" som kunne ha den fryktede "levergryta" som vi hørte om tidlig i rekruttperioden. Men når vi fikk den, visste jeg ikke at det var det vi fikk, og spiste det som om det var en vanlig gryterett, og den var ikke vond i det hele tatt, men ordet "lever" skremte jo 95 % av soldatene til å ikke smake en gang.... Så igjen... militæret er en barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Tror de som skryter av hvor bra militæret er,er de som ikke klarte å slippe unna,og er bitre for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royarne85 Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 var på sessvoll i 6 mnd som utdanning til å bli militærpolitiet. Billig øl på taket i jessheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Militæret er en eneste stor barnehage for en gjeng med slappfisker som ikke har lyst til å være der.Jeg var i militæret i ett år, og for all del., når jeg ser tilbake på det, har jeg mange gode minner. Men noen nytte,... vel?... Hvis sant skal sies, bør man heller skippe militæret og få seg en jobb, eller ta utdanning. Mye mer verdt enn ett år i Kongens klær. Ang. CV, har det lite å si, hvis du ikke skal bli politi, eller noe sånt. Et lite dimmetriks... Spis tannkrem og klag på vondt i magen. Da får du feber og legene finner ikke ut av hva du feiler, fordi du er jo helt frisk, og etter en stund skylder de på psyken og rett hjem... (Det funker faktisk) Men maten er generelt bra i militæret, og jo lenger nord, jo bedre mat. Jeg var en stund på Skjold, og der var maten helt konge. Jeg var også på Evjemoen, og der var maten veldig bra stort sett. Problemet er soldatene som er veldig kresne. De kan ikke ha annet enn pølser, pizza og pasta. Hvis folk lærer seg å spise normal mat, er det ikke noe problem lenger. F.eks var det "ingen" som kunne ha den fryktede "levergryta" som vi hørte om tidlig i rekruttperioden. Men når vi fikk den, visste jeg ikke at det var det vi fikk, og spiste det som om det var en vanlig gryterett, og den var ikke vond i det hele tatt, men ordet "lever" skremte jo 95 % av soldatene til å ikke smake en gang.... Så igjen... militæret er en barnehage. Jeg ville tvilt på å ansette en som har vært befal i alle fall. Virker som ukas høydepunkt for mange av de i alle fall er å drikke seg drita i befalsmessa i helga og resten sitter de å bestiller ting på internett de ikke har brukt for. Selvfølgelig ikke alle dette gjelder men utrolig mange! Maten hadde jeg ikke sansen for, men så er jeg kresen ogås. Mange av matrettene er jo i utgangspunktet er jo godt men når alt er dampkokt så smaker det jo ikke som det burde. Brødet vi fikk servert der er det beste brødet jeg veit, men de klarte å ødelegge ved å lagre det så det ble rått å slapt Men ellers så var det helt greit og det ga som sagt mange god minner sånn i ettertid. Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Militæret er ein flott ting... Alle har godt av eit år i millitæret..Spesilet du Roar haha... han kjeme sikkert til å bli voldtatt i dusjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Slapp heldigvis militære....Så lenge jeg ikke skulle bli prest eller lege,så slapp jeg...! Liten sjangse for verken prest eller lege yrket! det er ingenting å være stolt av.alle har godt av et år i millitæret.og bra for CV`en er det så jævlig mye og være stolt av og å ha vært i militæret da ? hvist et firma skal ansette en person,og de har to kandidater,med helt like cv`er,men den ene har hvert i millitæret,og den andre savnet mamma og ville hjem,eller faka at han hadde vondt i ryggen,og dermed sneik seg unna millitæret,så ansetter de han med millitær bakgrunn,for han er mer til å stole på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 hvist et firma skal ansette en person,og de har to kandidater,med helt like cv`er,men den ene har hvert i millitæret,og den andre savnet mamma og ville hjem,eller faka at han hadde vondt i ryggen,og dermed sneik seg unna millitæret,så ansetter de han med millitær bakgrunn,for han er mer til å stole på Eller han som ikke har vært i militæret, fordi han har et ekstra års jobberfaring. Slik hadde jeg valgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 hvist et firma skal ansette en person,og de har to kandidater,med helt like cv`er,men den ene har hvert i millitæret,og den andre savnet mamma og ville hjem,eller faka at han hadde vondt i ryggen,og dermed sneik seg unna millitæret,så ansetter de han med millitær bakgrunn,for han er mer til å stole på Eller han som ikke har vært i militæret, fordi han har et ekstra års jobberfaring. Slik hadde jeg valgt. Er en ærlig ting at man ikke vil i militæret og man skal ikke lide av den grunn.Har militæret vært frivillig så hadde nok ikke jeg satt min fot der. Men nå skal vell jentene inn i militære,var det ikke snakk om det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 hvist et firma skal ansette en person,og de har to kandidater,med helt like cv`er,men den ene har hvert i millitæret,og den andre savnet mamma og ville hjem,eller faka at han hadde vondt i ryggen,og dermed sneik seg unna millitæret,så ansetter de han med millitær bakgrunn,for han er mer til å stole på Eller han som ikke har vært i militæret, fordi han har et ekstra års jobberfaring. Slik hadde jeg valgt. Er en ærlig ting at man ikke vil i militæret og man skal ikke lide av den grunn.Har militæret vært frivillig så hadde nok ikke jeg satt min fot der. Men nå skal vell jentene inn i militære,var det ikke snakk om det?? Hmm..Så vidt jeg har forstått det, så blir de innkalt til sesjon, men det er frivillig å møte opp.. EDIT: mer info her på det emnet: http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=108612 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 31, 2005 Share Skrevet Oktober 31, 2005 Sikkert mange som møter opp der hvis de ikke hadde tenkt seg en karriere i militæret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet November 1, 2005 Share Skrevet November 1, 2005 er du mann,så reiser du i millitæret å gjør din plikt.vil du ikke,så vil du ikke,det er en ærli sak,men blir provosert over folk som skryter av at de "slapp unna" millitæret.det er faktisk mangen folk milllitæret ikke vil ha heller... men jeg har forståelse for at ikke alle som har hvert inne har like gode minner fra den tiden,har du f.eks hvert i hæren i N.Norge,så har du sikkert fryse ræva av deg,mens andre har hatt det kjempearti! sånn er det.men et tips hvist du likevel er inne,så vis litt interesse,for da får du en ok stilling etter rekruttskolen.gir du faen i alt og gidder ikke engasjere deg ender du i en drittstilling på trykkeriet,eller på et lager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 1, 2005 Share Skrevet November 1, 2005 De røver bort et år av livet,og det med plikt er egentlig ganske unødvendig.Hva hvis det hadde kuttet ut plikt,og heller laget et elite-forsvar?De som vil kunne dratt dit,og tjent en anseelig sum penger,istedet for å sende en hel haug som ikke vil dit,og derfor gjør en dårlig jobb,og gi de lite penger.Kvalitet istedet for kvantitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet November 1, 2005 Share Skrevet November 1, 2005 De røver bort et år av livet,og det med plikt er egentlig ganske unødvendig.Hva hvis det hadde kuttet ut plikt,og heller laget et elite-forsvar?De som vil kunne dratt dit,og tjent en anseelig sum penger,istedet for å sende en hel haug som ikke vil dit,og derfor gjør en dårlig jobb,og gi de lite penger.Kvalitet istedet for kvantitet. Enig me deg der!! Har faktisk noen venninner som hadde søkt seg inn i militære men som hadde fått avslag!....på tide å fylle opp med jenter også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå