Gå til innhold

Hjelp! jeg har fått store elektriske problemer (e34)

jarli
 Share

Anbefalte innlegg

Noen viktige funskjoner forsvant plutselig i bilen min idag!

-Vindusvisker-funskjonen

-El.rutene og takluke

-lyset i kupèn

-sentral-låsen

Funksjonene forsvant en liten stund, så kom de tilbake i noen minutter, og etterpå har det vært helt dødt, så det tyder på at det er dårlig kontakt et sted..

1.Det første som slo meg var at "kombirelèet" hadde tatt kveld, så jeg prøvde et fra en annen e34 og mn det virket fortsatt ikke..

2.Etterpå gikk jeg gjennom alle sikringene både i motorrom og under baksetet, ingen var gått...

Jeg sitter her og er ganske fortvilet! Er det noen som har hatt lignende problemer eller vet om hvilke ledninger som bør sjekkes?

Kan det være dårlig jording et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og du har sjekket den sikringen som sitter på høyre innerskjerm oxo ?

Hmm interessant..Det har jeg ikke..Finner jeg den inni motor-rommet eller må jeg inni hjulbuen? Jeg må nesten ut å sjekke!

Er dette en slags hovedsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringen til dem tingene der sitter jo under baksetet. Er hvartfall den sammme sikringen jeg måtte ta ut for å starte når låsen i døren ikke var som den skulle. Så vist sikringen der ikke har gått må det være noe på den kursen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess!! :D

Jeg fant nettopp ut hvor feilen lå!! Jeg fant ikke noe koblingsboks i motorommet på bilen min..så jeg målte spenningen over sikringene under baksetet og sammenlignet den med spenningen på en e34 til en jeg kjenner..

Spenningen var alt for lav på min bil..Deretter lokaliserte jeg +ledningene som gikk inn i boksen, og fant ut at en av dem ikke hadde spenning..jeg fulgte denne og endet under baksetet på passasjersiden..der så jeg en slik boks som ble beskrevet i tråden som Frode H tipset meg om..Jeg målte at det var spenning før boksen, men ikke etter! Så jeg sprettet boksen opp, og fant en slags sikring som det var dårlig kontakt i..Så det var denne som lagde livet surt for meg :evil:

Takk for all hjelp og god helg :D !! Jeg hadde ikke funnet det ut så lett , uten hjelp fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Fy flate, for et forum. Sporer opp biler, fanger biltjuver, et ekstensivt minne på forumdeltakere, som gidder å bla opp i gamle tråder. Jeg er også å treffe på 2-3 andre forum, men antall innlegg her overgår de andre - til sammen også, vil jeg anta.

BRAVO!

Er bare varmetrådene mine som har kommet ut med null resultat, selv om forsøken var gode.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare varmetrådene mine som har kommet ut med null resultat, selv om forsøken var gode.... ;)

E34 og varmetråder passer nok dårlig i sammen. :)

Feilsøkte litt på varmetrådene i E34en til en arbeidskollega uten å skjønne bæret av hvordan de var koblet opp. Nå er ikke jeg noen elektronikkguru men pleier nå å forstå litt av det bilelektriske.

Det lå en liten boks på hver side i bakerste takstolper med ledninger som gikk både hit og dit. Så vidt jeg forsto var det også en antenneforsterker innblandet i samme oppkoblingen. Vi måtte gi oss uten å finne ut hva som var galt. Har lest andre steder også at folk får problemer når disse trådene slutter å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...