jødahl Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Jeg har montert opp en forsterker med en basser. Har ikke hatt noen problemer før, men nå har forsterkeren begynt å koble seg ut. Er en smule irriterende når basseren slår litt innimellom. Noen som vet hva som kan være problemet. Har sjekket Remoten, jordinga. Tror ikke det skal være noe galt der. Enda en ting. Nå i går begynte det en sånn suselyd. Kommer det av at strømkabelen og signalkabla er trekt sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Har du lgt strøm og signal sammen vil dette resultere i suselyd ja.... Du får vel best resultat hvis du legger de på hver side av bilen.. Ang. forstrekeren så hadde jeg gått over og lirka litt på alle ledningene og høytalerkabler, høres ut som det er dårlig kontakt... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Jeg har montert opp en forsterker med en basser. Har ikke hatt noen problemer før, men nå har forsterkeren begynt å koble seg ut. Er en smule irriterende når basseren slår litt innimellom. Noen som vet hva som kan være problemet. Har sjekket Remoten, jordinga. Tror ikke det skal være noe galt der. Enda en ting. Nå i går begynte det en sånn suselyd. Kommer det av at strømkabelen og signalkabla er trekt sammen? Forsterkere kan slå ut pga lav ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Jeg er nybegynner i anleggbygging, dette er første gang, så lærer av mine feil. Men tipset om at signal og strøm ikke skal ligge sammen har jeg mottatt Så skal legge alt på nytt, så får vi se om det er i orden. På jordinga mi, kan det ha noe å si hvor stor skrua jeg jorder den i er? Jeg jorder i en liten skrue, kan det være at den jorder dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Heisan Det er veldig viktig å har god joring som har direkte kontakt med bilens karosseri. Det er lurt å ha samme kabelstørrelsen på både + og - ledningene, og ha gjerne overdimmisjonert Jeg bruker å feste - kabelen til ett av sikkerhetsfestene under bak sete, vist jeg ike finner en bedre plass. Men det er viktig at det ikke er lakk eller noe ståff som hindrer kontakt med godset. Håper dette er til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Jødahl, bruk det jordingspunktet, som jeg brukte ; den ene bolten til støtdemperen bak på høyre side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Oktober 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Da har jeg fikset diverse i dag. Det viste seg å være jordinga som var for dårlig, så fikset et nytt jordingspunkt Så fikk jeg dratt signalkabla på førersiden, så slapp jeg også den fæle suselyden. Men jeg er ikke ferdig med problemene ennå! Basseren lever fortsatt sitt eget liv. Hva kan det komme av nåå da? Men nå virker det som om forsterkeren lever, men at basseren bare slår vilt i blant.. Kan det rett og slett være at basseren eller forsterkeren er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Har du bygget kassa selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Har du bygget kassa selv? Nei, har ikke det. Men har kjøpt den brukt. Det jeg desverre gjorde i starten var å jorde den veldig dårlig, og gønna på med bass, kan jeg ha ødelagt den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå