Gå til innhold

Hvorfor ser jeg så mange som selger bil pga militæret?

eriklepe
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...alle bør forstå at ikkje forsvaret kan betale for all verdens køyretøy til 18 åringar. Dersom dette er eit problem....ikkje gå inn i forsvaret då! (noko som ikkje er ein stor kunst for tida)

PS no skal alle jenter på sesjon og!!....no kan dei ta over i nokon år! (dei ville ha likestilling ...eller??)

Likestilling, ja... Er så møkklei alle de skrullejentene som ikke kan slutte å gnåle om det der :evil: Jenter i Norge, og i de fleste andre vestlige land også, har det ikke så forjævlig som enkelte skal ha det til ass. Hvis de bare kunne slutte å klage over mangel på likestilling her, og heller tenke på hvor heldige de er i forhold til kvinner i f.eks. muslimske land skulle jeg vært _så_ fornøyd! Det er to forskjellige kjønn her i verden, og å forvente at det skal være full likestilling mellom dem i alle situasjoner, er noe av det dummeste jeg hører... Har hatt en über-feministisk norsklærer gjennom hele videregående, og er så ufattelig lei av stiloppgaver om likestilling :evil:

Hehe, ble litt OT det her, men det får gå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det blir litt for mye av det gode med tanke på likestilling. Hvis en blir favorisert fordi han er en mann, DA er det full kræsj. Men hvis en blir favorisert fordi hun er en kvinne, da skjer det ikke noe.

Men for all del, jeg er FOR likestilling. Men ikke overdreven likestilling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja headingen sier alt....

Trodde det var slik at alle eventuelle lån blir fryst.

eneste jeg kan komme på utenom det er forsikringen.

Jeg selger min hovedsaklig pga at jeg ikke får jobb, siden det er så kort tid til jeg skal i militæret, så jeg har egentlig ikke råd til å ha den lenger :( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du opp et forbrukslån for og kjøpe bil som 18åring med renter som ikke ligner grisen så er du ikke særlig smart da..

Hvor får du dette fra?

På mitt forbrukslån har jeg 1% mer renter enn et billån, pr. dd.. Men den renten har steget den sistemåneden, for da jeg opprettet lånet var det omtrent det samme.

sjekk kildene dine bedre neste gang du påstår folk er dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar du opp et forbrukslån for og kjøpe bil som 18åring med renter som ikke ligner grisen så er du ikke særlig smart da..

Hvor får du dette fra?

På mitt forbrukslån har jeg 1% mer renter enn et billån, pr. dd.. Men den renten har steget den sistemåneden, for da jeg opprettet lånet var det omtrent det samme.

sjekk kildene dine bedre neste gang du påstår folk er dumme.

Å hvor stor prosentandel blir det? Spørs på personen hva man synes er dyrt. Uansett så var hovedpoenget hans at det er strategisk dumt av en 18 åring å ta opp forbrukslån med mindre det er livsviktig, som f.eks studielån ol. Dette er jeg også fullstendig enig i.

Billån anses som "luksus" i Norge :roll:

Hva gjelder den likestillingsgreia så synes jeg den har gått ALT for lang.

Kjønnkvotering er noe av det latterligste jeg har hørt om.

Skulle likt å sett hvis en som driver et bilverksted ikke fikk lov til å ansette fler menn enn kvinner, eller at en frisørsalong ikke fikk lov med fler kvinner enn menn, kunne blitt intressant :roll: Vi er jo alle forskjellige og har anlegg for forskjellige ting, la folk gjøre som de vil for svarte! Akkurat den saken irriterer meg noengang noe så j**lig!!

Det verste var da en seigmann pose kostet mer enn en seigkvinne pose..da skulle "likestillingsrådet" ha lik pris på de :shock: Er det bare meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mitt vedkommende tilsvarer det ca 40,- i måneden.

må ikke glemme at for å få billån kan ikke bilen være eldre enn 5år, og den må ha full kasko forsikring. Tillegget som jeg måtte betalt for fullkasko har jeg spart inn mange ganger på alle bilene. så de 40 kr i måneden xtra er bare musepiss i forhold.

forstår ikke problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikke glemme at for å få billån kan ikke bilen være eldre enn 5år, og den må ha full kasko forsikring.

Dette var vel å ta litt i..

Normal regel er meg bekjent at bilen ikke skal være mer enn 10 år når lånet skal være ferdig nedbetalt. Skal man ikke bruke mer enn 2 år på nedbetalingen kan altså bilen fint være 8 år på lånetidspunktet. MEN - dette gjelder i meget liten grad biler som BMW og Mercedes. De ligger så høyt i pris at regelen ikke gjelder for de. Det er tross alt litt forskjell i prisnivået på en '96 Skoda Fabia og en hvilken som helst '96 BMW. Så når det gjelder BMW/MB strekker de strikken med ganske mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS no skal alle jenter på sesjon og!!....no kan dei ta over i nokon år! (dei ville ha likestilling ...eller??)

Ka tid skal dette tre i kraft da?? Hadde de prøvd den på meg, så hadde de fått et helsikkes rabalder hvertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka tid skal dette tre i kraft da?? Hadde de prøvd den på meg, så hadde de fått et helsikkes rabalder hvertfall :lol:

Vi har vel ikke laget et helsikes rabalder vi heller i alle de 10-årene vi har vært inne til førstegangstjeneste... OK, en del har gjort det, men ikke flertallet.

Dessuten er det ikke snakk om obligatorisk førstegangstjeneste for kvinner, men obligatorisk sesjon, det er ÉN dag det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...