Gå til innhold

spacer ! hjelp!!


Hustler
 Share

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg nye hjul nå, de tidligere dekka var 245 å de nye er 225 med større innpress, så jeg må ha spacere.. men jeg lurte på, hvordan strlse får man på spacere?? hvor mange mm, er det mulig å få kjøpt, vet man kan få 6 mm, er det mulig å få mer?? å eventuelt må jeg ha andre skruer?

på forhånd, takk for all hjelp

mvh Hustler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor fordel å bruke spacere med styring mellom nav og felg. Denne type spacer er somregel TÜV godkjent og finnes fra 10mm og oppover. Du trenger ofte lengre bolter når du monterer spacere.

strying mellom nav å felg? :S hva betyr det.. noen linker hvor folk selger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med styring" vil si at de har sentreringsring, enten integrert eller løs av plast for å trykke på plass. Da ligger spaceren dønn i senter på navet, og felgen dønn i senter på spaceren.

Bimmerdude, det er ikke sikkert felgene finnes i riktig innpress, da er TÜV-godkjente spacere et godt alternativ. Jeg kjøpte "Porsche Cup"-felger i 17" til E30 touringen min. De hadde ET60!! Det fulgte da med 35 mm spacere, disse ble skrudd fast i navet, og felgen ble så skrudd fast i spacerne. Dette pga at spacerne var så utrolig tykke. Med spacer på 5-10 mm er det gjennomgående hull og lengre bolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med styring" vil si at de har sentreringsring, enten integrert eller løs av plast for å trykke på plass. Da ligger spaceren dønn i senter på navet, og felgen dønn i senter på spaceren.

Bimmerdude, det er ikke sikkert felgene finnes i riktig innpress, da er TÜV-godkjente spacere et godt alternativ. Jeg kjøpte "Porsche Cup"-felger i 17" til E30 touringen min. De hadde ET60!! Det fulgte da med 35 mm spacere, disse ble skrudd fast i navet, og felgen ble så skrudd fast i spacerne. Dette pga at spacerne var så utrolig tykke. Med spacer på 5-10 mm er det gjennomgående hull og lengre bolter.

men en spacer på 20 mm, kan ikke skjønne åssen man skal kunne feste felgen i spaceren, vis spaceren tar plass der boltene skal sitte, så må jo spaceren være tykkere en 20 mm for at skrua skal sitte gått nok... får det bare ikke til å gå opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...