Gå til innhold

E30 325i touring M50B25


torf
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

Tenkte jeg skulle skrive litt om prosjektet mitt som snart er ferdig

Har en 91 325 touring som jeg har montert en 90 525 24v i.

Leste mye om dette på nett før jeg bestemte meg og trodde att dette var planke kjøring og var gjort på ei lita stund men NEI.

Først litt fakta over hvilke deler som er brukt:

*90mod M50b25 fra e34 med ledningsnett og ECU

*motorbraketter fra e36

*motorfester fra e30 325 m 10mm skive på høre side og 22mm på venstr

*svinghjul,starter og clutch fra m20b25

*org girkassa fra e30 325

*fremre eksos fra e30 som er sveist om for å gå klar av travers

*org radiator fra 91 e30 325i som er flyttet 2 cm til venstre

*slurevifte fra m50b25

*tempgiver til instrument fra m20 (den brune)

*org bremsekraftforsterker som er flyttet 10mm til venstre

*radiatorslanger fra 90m m50b25

*girkasse travers fra e30 som er modifisert

*org gasswire fra e30 m avstandshylse da den er for lang

*pipercross luft filter

Motoren står nå med samme vinkel som i e34,men da jeg valgte å bruke girkassa fra m20 så vil girkassa stå ca 10 grader mer mot høyre enn org

i e30. Mellom bremsekraft forterker og innsug er det 2 mm klaring,andre altenativer er å bruke bremskraftforstreker fra iX som er mindre i diameter.Ved montering av svinghjul fra m20 så må en slipe bort litt av godset på bunnpanna da svinghjulet tar borti i nerkant.

Motorn er startet og første lille prøve tur er tatt, god lyd og fint drag.Gjenstår mange små ting enda men det blir bare kos nå som bilen går

Kommer med mer info senere

MvH Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ett interessant prosjekt. Legg ut bilder av løsninger og patenter da. Er noe eg har gått med tanker om å begynne på selv. Begynt å lese meg litt opp, men her var det jo mye info i samme tråd. Så bare å forklare og slenge ut bilder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å bruke bilen litt denne uka, det meste funger bra det eneste som ikke funker ifb med motorn er forbruksmålern.Står igjen noen detaljer men det er godt å få kjørt litt igjen.

Skal komme med bilder men må få lagt de ut en plass først.

Det elektriske var greit da kontakta på bilen var lik den på motoren jeg har ikke bytta om på noen ledninger enda.

Bruker du motor fra E36 så må du bytte kontakt og finne fram til riktige ledninger. Er også forskjell fra gammel og ny E30. Lagde meg ei liste over de forskellige ledningene(farger og funksjon) før jeg torde å sette på batteriet.

Motoren virker sterkere over hele registeret, og går jevnt og fint.

mvh tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort litt ellers på bilen også

* Bilstein sprint dempere foran og bak

* Eibach fjærer usikker på hvor mye men tror det er 40mm

* Artech 8x17 som er pulverlakkert i Ikea sølv

Bilen trenger et nytt lakkstrøk men det blir ikke før til våren, nå skal den brukes til transport til og fra jobb.

IM000411.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...