BimmerKing Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 - Bilen blir varm på tomgang. Dette er vel grunnet viskosekoblingen på vifta? - Tankmåleren viser 60l hele tiden, hva er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Mulig at tankmåleren har gått i stykke, og om den blir varm på tomgang eller i kø, så høres det veldig ut som viskosekoblingen ja . Du skulle kjøpt min Ikke noen sånne feil på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2005 Du lå nok litt over i pris, samt at du bor ett stykke unna vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Jeg vet Bare kødda dah Men har du noen bilder av nye bilen din eller? Hvor mye ga du for den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Må nok til med ny viskosekobling ja, eventuelt konvertere til elektrisk vifte slik jeg har gjort. Ligger beskrivelse under GDS.. Grattis med ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Må nok til med ny viskosekobling ja, eventuelt konvertere til elektrisk vifte slik jeg har gjort. Ligger beskrivelse under GDS.. Grattis med ny bil! Ny viskosekobling er på vei, og planene for el vifte er ABSOLUTT til stede Så nå er det bare å vente å sette igang når delen kommer i posten på torsdag. Kjekt å ha gode venner i BMW-miløet gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Men har du noen bilder av nye bilen din eller? Joda, bilde har jeg: Har nå forresten skiftet tankmåler. Det har nok blitt litt hard medfart på den stakkars måleren. Den var faktisk slått opp igjennom toppen på måleren og opp i dekselet som man tar vekk for å komme til måleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Så jo strøken ut den der Planer for bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Ny viskosekobling er på vei, og planene for el vifte er ABSOLUTT til stede Nå skal ikke jeg kverulere her, men må bare ytre min egen mening. Jeg kan ABSOLUTT IKKE forstå hvorfor i alle dager du skal bruke penger og tid på en el. vifte ?? Når viskosen er i orden, er jo kjøling ingen problem lengre, så hva er vitsen med en elektrisk? Blir bilen fortsatt varm med den nye viskosen, så må du heller bruke tid på å feilsøke litt - enn å montere enda en vifte.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Ny viskosekobling er på vei, og planene for el vifte er ABSOLUTT til stede Nå skal ikke jeg kverulere her, men må bare ytre min egen mening. Jeg kan ABSOLUTT IKKE forstå hvorfor i alle dager du skal bruke penger og tid på en el. vifte ?? Når viskosen er i orden, er jo kjøling ingen problem lengre, så hva er vitsen med en elektrisk? Blir bilen fortsatt varm med den nye viskosen, så må du heller bruke tid på å feilsøke litt - enn å montere enda en vifte.... Ja, men å sette på en brukt viskosekobling er i mine øyne en midlertidig løsning. Den kan holde i 10 år, og den kan gå fløyten igjen etter bare noen dager. DA kommer den elektriske viften inn i bildet. Så jo strøken ut den der Planer for bilen? Bilen er pen den! Planer har jeg i aller høyeste grad: Jeg skal ha meg to sett alufelger, 15" vinter, samt at jeg har kjøpt 17" sommerfelger som jeg ikke har hentet enda. Jeg har nå lakkert blinklysene bak røde, men skal kjøpe meg lykter med sota hvit blink. Ellers så må jeg vel ha meg et moderat senkesett til våren, og evt den lille E39 M5-spoileren. Den er tøff. Det var kjapt oppsummert det jeg hadde tenkt så langt, men det kommer sikkert flere planer etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Ja, men å sette på en brukt viskosekobling er i mine øyne en midlertidig løsning. Den kan holde i 10 år, og den kan gå fløyten igjen etter bare noen dager. DA kommer den elektriske viften inn i bildet. En ny viskose holder nok ut så lenge du har bilen... Blir vel det samme som å ha med seg 2 reservehjul tilfelle en punkterer, setter på step-hjulet, og er redd for å punktere igjen? Neida, enhver gjør som en selv vil selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Hva er pris for viskosekoblingen og rep? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 14, 2005 Share Skrevet Oktober 14, 2005 Hva er fordelene med elektrisk vifte da? 0,5 - 1 HK mere? Merker ikke mye av de hestene på en bil som veier 5,4 TONN uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 En ny viskose holder nok ut så lenge du har bilen... Når han skriver "å sette på en brukt viskosekobling er en midlertidig løsning.." så er vel det fordi han har skaffet seg en brukt viskosekobling, ikke fordi den er ny... Ny er en helt annen sak. Virker som de holder ca. 180.000km, så det er jo sikkert, men brukt vet man aldri med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2005 En ny viskose holder nok ut så lenge du har bilen... Når han skriver "å sette på en brukt viskosekobling er en midlertidig løsning.." så er vel det fordi han har skaffet seg en brukt viskosekobling, ikke fordi den er ny... Ny er en helt annen sak. Virker som de holder ca. 180.000km, så det er jo sikkert, men brukt vet man aldri med. Helt korrekt observert Gunnar. Da jeg fikk denne tilnærmet gratis, så var ikke valget tungt... Har ikke kommet så langt at jeg har fått skiftet den enda da men.... Satser på å få tid til helgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå