Gå til innhold

To spm ang E34 520i


BimmerKing
 Share

Anbefalte innlegg

Må nok til med ny viskosekobling ja, eventuelt konvertere til elektrisk vifte slik jeg har gjort. Ligger beskrivelse under GDS.. :)

Grattis med ny bil! :D

Ny viskosekobling er på vei, og planene for el vifte er ABSOLUTT til stede ;) Så nå er det bare å vente å sette igang når delen kommer i posten på torsdag. Kjekt å ha gode venner i BMW-miløet gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du noen bilder av nye bilen din eller?

Joda, bilde har jeg:

Bimmersbilde520i_88.jpg

Har nå forresten skiftet tankmåler. Det har nok blitt litt hard medfart på den stakkars måleren. Den var faktisk slått opp igjennom toppen på måleren og opp i dekselet som man tar vekk for å komme til måleren. :!::?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny viskosekobling er på vei, og planene for el vifte er ABSOLUTT til stede ;)

Nå skal ikke jeg kverulere her, men må bare ytre min egen mening.

Jeg kan ABSOLUTT IKKE forstå hvorfor i alle dager du skal bruke penger og tid på en el. vifte ?? Når viskosen er i orden, er jo kjøling ingen problem lengre, så hva er vitsen med en elektrisk? Blir bilen fortsatt varm med den nye viskosen, så må du heller bruke tid på å feilsøke litt - enn å montere enda en vifte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny viskosekobling er på vei, og planene for el vifte er ABSOLUTT til stede ;)

Nå skal ikke jeg kverulere her, men må bare ytre min egen mening.

Jeg kan ABSOLUTT IKKE forstå hvorfor i alle dager du skal bruke penger og tid på en el. vifte ?? Når viskosen er i orden, er jo kjøling ingen problem lengre, så hva er vitsen med en elektrisk? Blir bilen fortsatt varm med den nye viskosen, så må du heller bruke tid på å feilsøke litt - enn å montere enda en vifte....

Ja, men å sette på en brukt viskosekobling er i mine øyne en midlertidig løsning. Den kan holde i 10 år, og den kan gå fløyten igjen etter bare noen dager. DA kommer den elektriske viften inn i bildet.

Så jo strøken ut den der :) Planer for bilen?

Bilen er pen den! ;) Planer har jeg i aller høyeste grad:

Jeg skal ha meg to sett alufelger, 15" vinter, samt at jeg har kjøpt 17" sommerfelger som jeg ikke har hentet enda. Jeg har nå lakkert blinklysene bak røde, men skal kjøpe meg lykter med sota hvit blink. Ellers så må jeg vel ha meg et moderat senkesett til våren, og evt den lille E39 M5-spoileren. Den er tøff.

Det var kjapt oppsummert det jeg hadde tenkt så langt, men det kommer sikkert flere planer etterhvert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men å sette på en brukt viskosekobling er i mine øyne en midlertidig løsning. Den kan holde i 10 år, og den kan gå fløyten igjen etter bare noen dager. DA kommer den elektriske viften inn i bildet.

En ny viskose holder nok ut så lenge du har bilen...

Blir vel det samme som å ha med seg 2 reservehjul tilfelle en punkterer, setter på step-hjulet, og er redd for å punktere igjen? :wink:

Neida, enhver gjør som en selv vil selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny viskose holder nok ut så lenge du har bilen...

Når han skriver "å sette på en brukt viskosekobling er en midlertidig løsning.." så er vel det fordi han har skaffet seg en brukt viskosekobling, ikke fordi den er ny... ;)

Ny er en helt annen sak. Virker som de holder ca. 180.000km, så det er jo sikkert, men brukt vet man aldri med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny viskose holder nok ut så lenge du har bilen...

Når han skriver "å sette på en brukt viskosekobling er en midlertidig løsning.." så er vel det fordi han har skaffet seg en brukt viskosekobling, ikke fordi den er ny... ;)

Ny er en helt annen sak. Virker som de holder ca. 180.000km, så det er jo sikkert, men brukt vet man aldri med.

Helt korrekt observert Gunnar. Da jeg fikk denne tilnærmet gratis, så var ikke valget tungt... Har ikke kommet så langt at jeg har fått skiftet den enda da men.... Satser på å få tid til helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...