Gå til innhold

Angels eyes UK Spec

bai
 Share

Anbefalte innlegg

For å utdype det Frode skrev: Det venstre lyset lyser ikke identisk som det høyre lyset, når en da setter på lykter tilpasset venstrekjøring på en norsk bil vil lysbildet bli feil.

Nå er jeg imidlertid ikke sikker på om forskjellen i lysbilde kommer av lyktens konstruksjon eller lysjustering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, jeg er ikke sikker på om lysbildet har med konstruksjonen av lykta å gjøre, eller om det lar seg gjøre med lysjustering.

Lysene lyser rett fram, men den lykta som er nærmest motgående trafikk lyser ikke riktig like langt fram som den andre lykta.

Edit: Klarte ikke å finne bilde av dette på nettet, så jeg måtte skjermdumpe grafikk fra et pdf-dokument... :?

lysbilde.jpg

Nå er riktignok dette xenonlys, men utformingen på lysbildet er noenlunde likt uansett. Varierer riktignok en del fra bilmodell til bilmodell, men prinsippet vises veldig godt her: Nærlysa lyser mye lengre nærmest grøftekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lyser littegranne lenger langs veikanten enn midt i veien vetu.. så da blir det jo som de andre har sagt veldig galt med UK lykter, da disse vil lyse mer opp i trynet på de du møter enn ut i veikanten....(veldig bra forklart av det bildet til Erik E46 Einum)

Måten lyset fordeles på er rett og slett en metallplate inni lykta, før selve linsa(på linselykter så klart) Det kan nok justeres ved å løsne en og en linse, rotere den, også feste den igjen.. Men det er sikkert ikke lov..

Kan ta bilder for å forklare bedre.. Har en ribba linselykt.. dette er faktisk ganske interessant :)

Btw.. Har BMW Bi-Xenon på 3-serien?.. eller i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...