Gå til innhold

Z3 vurderes kjøpt

S4_Stavanger
 Share

Anbefalte innlegg

Funderer på å gå til anskaffelse av en Z3 (1.9, 97/98-mod).

Men siden eg til nå har vært Audi-fan, så er det lite eg vet om denne bilen.

Ev. bmw generelt. (svelg stoltheten, og si det som der er nå ;) )

Er det noe spesielt eg bør kikke etter og se nøyere på? Kjøre-egenskaper?

Forsikring? Pris på deler? Styling/tuning?

Setter stor pris på svar her, da eg er rimelig blank på bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips flyttet jeg denne tråden. Tror det er større sjanse for å få svar om den ikke ligger under "Biler selges". :)

Kan svare kjapt på noen av spørsmålene dine selv. Kjøreegenskaper - vel, med "riktig" vektfordeling er de jo ganske annerledes enn på en fortung Audi. Du vil nok oppdage at det er lettere å få ut rompa på BMWen, samtidig som du også vil oppdage at det er mye mer gøy når bilen faktisk svinger der du vil, i stedet for å gå rett frem om du kjører litt for fort i en rundkjøring... ;-) Men seriøst, du får ta deg en prøvetur i en og se om du liker det. Finn et tight og fint eksemplar, så blir du sikkert ikke skuffet av svingegenskapene. Er du vant med S4 vil du nok ikke bli imponert over aksen på en 1.9, men det er du vel klar over..

Styling finnes det evig mye av til de fleste BMW. Desidert mest til E36, men du finner nok en del til Z3 også. Det kjipeste med Z3en er vel å få byttet bort oransje blinklys. Tror du må bytte hele lyktene. Felger kryr det også av. Z3 bruker såvidt jeg vet samme felger som 3-serie fra '91 og opp til i dag, så der er det meget bra utvalg (felger fra 5/6/7/8-serie har feil innpress).

I motsetning til hva folk flest ser ut til å tro er ikke deleprisene på BMW ille. Tror neppe Audi ligger billigere der, ihvertfall ikke på S4 (nicket ditt..), hvor bare pluggene koster 200,-/stk.. :shock: Mulig Z3 ligger litt over hva jeg er vant med, siden de er produsert i en del færre eksemplarer enn hva BMWene jeg har erfaring med har vært, men det kan sikkert de her inne som har Z3 svare nærmere på. Eventuelt kan du ta deg en tur på http://nettbutikk.gsbildeler.no så ser du hva det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at vektfordelingen ikke kan bli stort verre enn på en audi... Overstyring finnes ikke...Heldigvis finnes det eksemplarer av Z3 som er kjørt svært lite, og det er nok en slik eg kommer til å havne på.

Regner rundt en 160-190k for en fin utgave.

Aksen har eg nok sagt farvel til ja.. Men men, må ha litt mer kjøreglede enn bare aks også. Og etter å ha brukt "litt" penger på styling til S4-en er det vel snart på tide å kjøpe en rimelig standard utgave z3, og heller bruke litt ekstra på felger. Gsbildeler hadde ikke z3 i nettbutikken.. (dårlig tegn)

Etter å ha forsikret s4 så får eg jo full kasko til en rimeligere penge enn delkasko på den en har nå, så det er ikke noe problem, pluss at en z3 bruker rundt en halv liter mindre på mila... :)

Så om en uke eller 2 kommer det nok en "ungdomsbil" til salgs snart til rundt hundrelappen..

http://img178.imageshack.us/img178/3370/bil24jn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gsbildeler hadde ikke z3 i nettbutikken.. (dårlig tegn)

Det stemmer visst.. Men de har garantert masse deler til Z3 uansett. Vil tro de har/skaffer det aller meste. Bare å ringe. Det er nok antallet biler som er grunnen til at de ikke har brukt ressurser på å legge de i nettbutikken. De har droppet flere andre modeller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...