Gå til innhold

Hjelp til å finne effektanlegg


j0lle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har noen små hull i mitt nåværende eksosanlegg, og tenkte derfor jeg skulle bytte med et effektanlegg (kun fra kat og bakover).

Hva anbefaler dere?

Jeg ha kikket på noen modeller:

- http://www.simons.se/Katalog/BMW.pdf

037-H0 - Rundt 2100 kroner

036-H kommer på 3400

- http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... lo=bmwE363

Supersprint 784509 kr 3295,-

- Bosi Anlegg til 3500 kroner.

Hva anbefaler dere?

Hvor får jeg dette billigst?

Hvilke andre merker bør jeg kikke på?

Har fått tilsendt litt papirer fra vangbo, også, da jeg får litt rabatter her :)

Dette anlegget skal på en 96 BMW compact 316. Vet jeg ikke får noen flere hester, men det skader da ikke med litt bedre look og lyd.

Hvordan har dere som har compact gjort det med doble potter bak? har dere skjært til fangeren? Den orginal fangeren som sitter på, er det bare plass til singel.

Skla bytte bakfanger, men det blir desverre ikke med det første..

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for supersprint eller remus på www.simco.no hvis jeg var deg,de anleggene har finest lyd.Det er enkelt å utvide hullet bak i fangeren,legg på maskeringsteip og tegn størrelse på hull,så skjærer du ut med en liten håndsag,etterpå finpusser du med en dremel eller sandpapir.Så fjerner du maskeringsteipen og legger på ny teip med ett par cm klaring til det du har skjært ut og lakker med utbedringslakk i orginalfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ihvertfall si at jeg er skuffa over mitt Simons anlegg på min 318. Dette er fra midten og bakover. En kompis hadde et Supersprint anlegg på sin 318 en kort tid og det låt mye sintere og grommere ut. Men dog dobbelt så dyrt omtrent. + at Simons ruster som et skudd med mindre man ikke legger seg under å vasker det regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror Remus (simco.no) er nevnt i en tråd her inne tidligere og såvidt jeg kan huske var ikke eier av bilen så fornøyd med lyden han fikk..selv har jeg ikke eff.anlg enda så jeg skal ikke uttale meg om noe ;) verken om Remus, SuperSprint, Simmons etc..

Noen som husker den tidligere 325iM'n til "Patrick"?? Jeg likte veldig godt lyden i hans bil, men er ikke sikker på hva slags effekt anlegg han hadde..men er dette jeg anbefaler!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt simmons på flere biler, og er veldig fornøyd. Men om det er lyden du er ute etter bør du velge noe annet.

Jeg for min del synes ikke det er så festlig med eksoslyd inni bilen, og der synes jeg simmons er bra, litt mer lyd enn originalt men ikke ubehagelig. Lyden når du gir gass er bra.

Og prisen? må jo være det billigste man får tak i.

Og kvaliteten er ikke noe å si på, er tross alt laget i sverige hvor de også salter veier.

På en av bilene har jeg hatt simmons på i 2,5 år og det er fortsatt like bra, kun få flekker med overflaterust her og der.

Kommer til å kjøpe simmons flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sebring på min. Er vel begrenset hvor tøff lyd en kan få ut av en 4'er, men synes mitt er helt OK. Bråker litt mer enn orginalt, men ikke for mye...

Rust? Det har vi ikke sett... :wink:

Jepp det er begrenset på 4ern, men det hjelper da litt på utseende også.. :)

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...