Gå til innhold

godkjenne tyveri alarm på e30`?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

har ikke tyveri alarm på bilen fra før,men forsikringselskapet insisterte på at det skulle jeg ha.kan jeg bare sette i en defa alarm å så er det tut å kjør?

eller må dette godkjennes på no vis? er elektriker(lærling) så kan fint montere det opp selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker..har noen en billig godkjent alarm å andbefale?..som hvilken,bare den er godkjent for forsikringselskapet,

defa er jo egentlig ganske gode ,men dyre alarmer.ingen andre altarnativ?

edit: har forreste defa motor varmer og kabel til vifta i kupe fra før, kansje dette kan brukes med en alarm på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 100% sikker på hvordan det er med alarm og godkjenning i disse dager. Men jeg monterte alarm i en Opel for snart 10 år siden, og da måtte jeg ha papirer på at monteringen var utført av godkjent montør / firma. Jeg fikk et godkjenningspapir gjennom en bekjent som jeg måtte sende til Vesta før de godkjente alarmen.

Men det kan jo hende at ting kan ha forandret seg. Men det er vel litt rart om hvem som helst skal kunne koble opp en alarm å få den godkjent uten at noen har tatt en kontroll på alarmen. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at forsikringsselskapene spør etter papirer på at du har alarm.. De spør om du har, svarer du ja, krysser de av for det..ferdig! Det samme gjelder jo om du har bilen stående i garasje, og om du har høytmontert bremselys..ingen agent som løper ut og sjekker det.. Om du velger å lyve det på deg er jo din sak og ditt problem hvis det skulle skje noe.. Om du monterer alarmen og den virker som den skal, så får du nok ikke noe pes med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at forsikringsselskapene spør etter papirer på at du har alarm.. De spør om du har, svarer du ja, krysser de av for det..ferdig!

Kommer vel ann på om alarmen er ettermontert eller ikke. I dette tilfellet blir alarmen ettermontert, og det er forsikrings selskapet klar over.

Men som tidligere sagt.... jeg er usikker på mine påstander her. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er krav om at det skal gjøres av godkjent alarmmontør. Før var det slik at man kunne montere selv og stikke innom en Defa-forhandler for å få det verifisert, men det ble det noen endringer på for en stund siden. Nå gjør de ikke slikt lenger tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...