Platepratar Skrevet Oktober 11, 2005 Skrevet Oktober 11, 2005 Hvor ofte bør det gjøres? Hvor mye ny olje går det på? Og hvor er tappepunktet?
bjalle Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 du suger ut den gamle olja med en oljesuger eller lignende bør helst skiftes 1 gang i året,går vel på ca 2-3 liter.har ikke funnet noen tappeskrue på min.Fyll på med motor igang og vri rattet til høyre og venstre for å fylle systemet .
Øyvind L. Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg løsnet den slangen som kommer ut av tannstanga. Startet bilen og servo pumpen kjøre systemet tomt. Så fyllte jeg opp tanken med ny olje og svingte frem og tilbake mens en kammerat av meg etterfylte i tanken. Lufta kommer ut ettervert.
eper Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Må den virkelig byttes hvert år, står det på noen av service programmene? På min e39 er det peilepinne, er det meningen at nivået skal opp til den nederste ringen når olja er kald og øverste når den er varm?
Platepratar Skrevet November 21, 2005 Forfatter Skrevet November 21, 2005 Bytta olje på lørdagen. Gikk bare på en drøy halvliter. Skal vel være til det nederste merket på peilepinnen ved kald motor. Så utvider oljen seg når den blir varm, slik at den når den øverste streken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå