Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Sorry. Mente ved 40.000 km. Det er Opel som har ved 60.000 km. Kommer som sagt helt an på hvilken BMW-motor det er snakk om... Intervallet varierer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 På noen biler/motorer kan man "bare" slenge på en ny reim hvis den ryker og kjøre videre. Vet at Toyota har noen slike og noen eldre Volvo'er (B-19 og B-21 tror jeg??)... Så er det helt sikkert noen fler. Sjekka forresten reima mi like etter kjøp av BMW'n.... 3cm slakk....full panikk, men gikk heldigvis bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 På min 96 Compact 316 sitter det kjede med selvstrammer. Denne var i følge thronrud bil HELT veddikeholdsfri, men at jeg burde ta en kikk på den når bilen nærmet seg 200K km. Noen som kan bekrefte / avkrefte dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Da eg var lærling hadde eg en 92 Mazda 626 2.5V6. Denne var det så dyre register deler til (4000 for reim og hjul) og trangt å komme til at eg lot være å skifte det når den var i mitt eie. Auto23 sa det kom til å gå bra hvis den røk, så da var det bare å krysse fingre for at den holdt ut mitt eie, noe den heldigvis gjorde. Litt OT, men han eg har verksted i lag med jobber på AudiSenter Bergen. Der har de fått inn flere A4/A6 med regreim brudd når de har rullet 10 - 100KM over intervallen. Det er SURT det. Hehe.. Eksempelvis; (husker ikkje modell/motor men...) Skulle vært byttet på 90K. Kunde ringer, bestiler time og på vei til verkstedet ryker reimen når bilen passerer 90 055km. AU au, au!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 På min gamle bil mazda 626 2,0i 88 modell var bytteintervall 100 000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 På 324'en er det forresten også 40K intervall på regreim, men og på olje og filterskift på aut.kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå