maxmix Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 hva: bmw 328ia sedan e46 99mod. hvor: dnb forsikring (vesta) pris: 40% bonus, 8900,- full kasko er 25år, kjørelengde 16000 egenandel 10000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Jeg bet ca 5000kr for en 325ia cab.. Kunsten er å kjøre firma bil veit du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 4, 2005 Share Skrevet November 4, 2005 Tenant (tror jeg) Bruker fattern på Porscha.. skal vist nok være bra priser der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-P Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 deilig å ha jernbane verkets forsikrings selskap ja., hehe, har en 2000mod toyota (bruks bil) med utvidet fullkasko og fri kjøre lengde til 3k i året hehe så blir å forsikre e30'n der når den blir ferdig å ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 deilig å ha jernbane verkets forsikrings selskap ja., hehe, har en 2000mod toyota (bruks bil) med utvidet fullkasko og fri kjøre lengde til 3k i året hehe så blir å forsikre e30'n der når den blir ferdig å ja. Hehe... Altså..! Du vet jo like godt som meg at det er -EKSTREMT- stor forskjell på å forsikre en toyota og en bmw En 3- eller 5-serie BMW kommer omtrent på ca 8-9000,- med delkasko hos Gjensidige. Det da hvis man har den normale startbonusen ( ) på 20% og er over 20år (så lenge man er under 23-24 så er prisen den samme). Veldig mange andre forsikringsselskaper gir IKKE en 20% startbonus uansett. Dette gjør gjensidige. Som en liten notis: Jeg testet for moroskyld å høre prisen på en Opel Calibra (normal 2.0L) på min stefar (75% bonus, med alle ALLE fordeler. Dvs rabattordninger), og den kom på 45 000,- i året hos Sparebank1. Konsulenten måtte ringe inn til Oslo for å dobbeltsjekke, men var såpass høy. Man kan nemlig ikke nekte noen forsikring i Norge (i den forstand), men de kan sette prisene -latterlige- høye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Gjensidige har jo egen forsikrings kalkulator på hjemme siden sin. Stemmer 99% med det du egentlig får. Ganske kjekk denne. Gjensidige (er visst nede for øyeblikket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 På min: BMW 118D 05 modell Gjensidige Alder: 23år Bonus: 70% Kjørelengde: 12000km 128,- i rabatt for seperat garasje og 882,- i rabatt fordi jeg har hus, bil, garasje, mobil og moped forsikret samme sted. Har ungdomstillegget fortsatt fram til august. Laveste egenandel (husker ikke hva den var på) Sum: 5420,- På en 99 Golf GTI jeg hadde var den på 11076,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zender Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 Jeg betaler 5 400,- i Gjensidige, kasko uten leiebil, 70 % bonus (3.år), 28 år. Har en morsom historie fra jeg var russ i 1996 (hmmm, begynner visst å bli gammel jeg... Vi skulle forsikre en 1975 modell Ford Transit i to måneder på vårparten, kun ansvarsforsikring. I den forbindelse tok vi runden hos alle forsikringsselskapene. Det morsomme var hos Vesta, vi snakket med ei dame som satte igang med kalkulatoren og så ut som hun jobbet iherdig...så løftet hun blikket på oss og sa at prisen ble 62 000,-... (angrer meg idag for at jeg ikke klarte å holde meg alvorlig og spørre hvor mye hun villle ha med kaskoforsikring..hehe) Vi endte opp med IF, betalte da 5 500, men fikk igjen 4 500,- da vi hadde kjørt skadefritt tok av skiltene to mnd etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 5, 2005 Share Skrevet November 5, 2005 deilig å ha jernbane verkets forsikrings selskap ja., hehe, har en 2000mod toyota (bruks bil) med utvidet fullkasko og fri kjøre lengde til 3k i året hehe så blir å forsikre e30'n der når den blir ferdig å ja. Hehe... Altså..! Du vet jo like godt som meg at det er -EKSTREMT- stor forskjell på å forsikre en toyota og en bmw Ikke nødvendigvis. Jernbaneverkets forsikring er sinnsykt bra, og jeg blir ikke forundret om de gir knallpris også på E30en hans. De ligger gjerne på ca. 3000,- med full kasko og fri kjørelengde på de fleste biler såvidt jeg har skjønt.. Veldig mange andre forsikringsselskaper gir IKKE en 20% startbonus uansett. Dette gjør gjensidige. Hvilke forsikringsselskaper gir ikke 20% startbonus? Alle jeg var i kontakt med gjorde det - If, Gjensidige, Terra, Vesta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forsikringsagenten Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 Veldig mange andre forsikringsselskaper gir IKKE en 20% startbonus uansett. Dette gjør gjensidige. Hvilke forsikringsselskaper gir ikke 20% startbonus? Alle jeg var i kontakt med gjorde det - If, Gjensidige, Terra, Vesta.. Korrigering: Vesta gi rikke startbonus om du er under 23 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå