slinkey Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Hei. Skal bygge turbo på en BMW 320 1992. model så det blir vel M50 B20 motoren. Hvilke dyser har denne orginalt? Hvor høyt bensintrykk er det orginalt? Er dysene lav eller høy ohm? Sjekket i bosch lista jeg har og den kom med denne infoen: Bestillings nr. Bar CCM Bil 0 280 150 210 2,5 133 BMW 320I 0 280 150 414 3 224,8 BMW 320I Hvilken av disse er den riktige, vis det er noen av de? Flott vis noen kunne svart. Mvh Carl-Wilhelm Tønnevold http://www.cwtp.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slinkey Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Ingen som hadde NOE vettugt å si? Bare emblem trimming det går i her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Du får vente på svar fra turbo gutta. Er noen her som har ettermontert turbo. Så er ikke bare emblem trimming her nei. Du kan også spørre på www.bmwccn.com forumet. Er litt mer teknisk spisskompetanse der. Sjekk www.realoem.com for delenr som du skal ha på den bilen. BMW har til og med deleprogram som ligger på internett BMW er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 har byggd om til turbo på ex-e28'n min. men anbefaler deg å samle litt info om priser,fremgangsmåte, hvor du skal ta ut olje.retur o.l. er mykje meir styr å sette inn turbo enn du tror. eksos anlegge må byggast fra scratch. mykje rørlegging med tanke på intercooler. mm. er kansje å anbefale ferdige turbosett. da kostnadene med hjemmesløyd har det med å bli skyhøge. Men viss du vil begynne å bygge fra scratch, anbefaler jeg en telefon til: www.protrim.no med tanke på dyser å tilleggssprut. lykke til med prosjekte! PS. bosch nr. står på dysene. http://www.bmwccn.no/rogaland/dyser.html her kan du sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slinkey Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Ang. arbeidet ved å bygge om til turbo vet jeg nok om siden jeg driver med dette. www.cwtp.no Holder på å utvikle kit til diverse BMW'er. Takker for gode linker til mye bra info Jeg visste kommentaren om emblemtrimming ville få dere til å redde æren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Hei.Skal bygge turbo på en BMW 320 1992. model så det blir vel M50 B20 motoren. Hvilke dyser har denne orginalt? Hvor høyt bensintrykk er det orginalt? Er dysene lav eller høy ohm? Sjekket i bosch lista jeg har og den kom med denne infoen: Bestillings nr. Bar CCM Bil 0 280 150 210 2,5 133 BMW 320I 0 280 150 414 3 224,8 BMW 320I Hvilken av disse er den riktige, vis det er noen av de? Flott vis noen kunne svart. Mvh Carl-Wilhelm Tønnevold http://www.cwtp.no Har ingen anelse om hvor store de skal være, men de MÅ være over 150cc for å rekke til orginal effekt da.. teorien tilsier 1cc pr hk i en 6syl vettu.. nr står på siden av dysen, så du kunne jo startet der? 3bar som er grunntrykket på alle bmw jeg har sjekket iallefall.. Du bytter vel dyser uansett om du driver med dette regner jeg med? Eller skal du bygge med tilleggsprut, og lavt trykk? mvh Ola Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slinkey Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Kittene mine skal være så billige som mulig, derfor bruker jeg ikke tilleggsprut. Leverer med bensintrykksregulator som man justerer ett grunntrykk, og ett topptrykk. Da får man justert bensinmengden omtrent perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå