Gå til innhold

Turbo på 320. Dyseinfo


slinkey
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bygge turbo på en BMW 320 1992. model så det blir vel M50 B20 motoren.

Hvilke dyser har denne orginalt?

Hvor høyt bensintrykk er det orginalt?

Er dysene lav eller høy ohm?

Sjekket i bosch lista jeg har og den kom med denne infoen:

Bestillings nr. Bar CCM Bil

0 280 150 210 2,5 133 BMW 320I

0 280 150 414 3 224,8 BMW 320I

Hvilken av disse er den riktige, vis det er noen av de?

Flott vis noen kunne svart.

Mvh Carl-Wilhelm Tønnevold

http://www.cwtp.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vente på svar fra turbo gutta. Er noen her som har ettermontert turbo. Så er ikke bare emblem trimming her nei.

Du kan også spørre på www.bmwccn.com forumet. Er litt mer teknisk spisskompetanse der.

Sjekk www.realoem.com for delenr som du skal ha på den bilen. BMW har til og med deleprogram som ligger på internett :wink:

BMW er tingen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byggd om til turbo på ex-e28'n min. men anbefaler deg å samle litt info om priser,fremgangsmåte, hvor du skal ta ut olje.retur o.l. er mykje meir styr å sette inn turbo enn du tror. eksos anlegge må byggast fra scratch. mykje rørlegging med tanke på intercooler. mm. er kansje å anbefale ferdige turbosett. da kostnadene med hjemmesløyd har det med å bli skyhøge. Men viss du vil begynne å bygge fra scratch, anbefaler jeg en telefon til: www.protrim.no med tanke på dyser å tilleggssprut. lykke til med prosjekte! PS. bosch nr. står på dysene. http://www.bmwccn.no/rogaland/dyser.html her kan du sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skal bygge turbo på en BMW 320 1992. model så det blir vel M50 B20 motoren.

Hvilke dyser har denne orginalt?

Hvor høyt bensintrykk er det orginalt?

Er dysene lav eller høy ohm?

Sjekket i bosch lista jeg har og den kom med denne infoen:

Bestillings nr. Bar CCM Bil

0 280 150 210 2,5 133 BMW 320I

0 280 150 414 3 224,8 BMW 320I

Hvilken av disse er den riktige, vis det er noen av de?

Flott vis noen kunne svart.

Mvh Carl-Wilhelm Tønnevold

http://www.cwtp.no

Har ingen anelse om hvor store de skal være, men de MÅ være over 150cc for å rekke til orginal effekt da.. teorien tilsier 1cc pr hk i en 6syl vettu.. nr står på siden av dysen, så du kunne jo startet der? 3bar som er grunntrykket på alle bmw jeg har sjekket iallefall..

Du bytter vel dyser uansett om du driver med dette regner jeg med? Eller skal du bygge med tilleggsprut, og lavt trykk?

mvh

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...