Gå til innhold

Fresing av stempler


Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet til veiv med lenger slaglengde i min M50B25 motor. Alt ser ut til å stemme bra,men skjørte kanten på stemplet stikker nå ca 10mm utfor blokka i nerkant. (når stemplet er i bunn) Den tar ikke borti noe men jeg lurer på om jeg skal frese bort litt av stempelet slik at stempel og blokk går kant i kant? slik som det gjorde med den andre veiva. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du fjerner litt så vil vell kompresjonen blir litt dårligere pga mindre kontakt flate?

Dette vil ikkje ha noen innvirkning på kompresjonen fordi det som komprimerer luft og bensin er toppen på stempelet som går opp gjennom sylinderen, dette skaper et stort trykk som blir antent av gnisten til tennpluggen

Freser du bort skjørte kanten på stempelet vil ikkje det ha noen innvirkning på kompresjonen iogmed at dette er i nedkant av stempelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :D

Dette er på en måte trimming av stemplene, for du letter jo tyngden på de 8)

Dette er noe vi derv på med på mopeder og får å balansere stemplene

Om du skal gjøre dette har det ikke noe å si på kompen og sånt.

Du kan faktis få noe hester mere da det er lettere for motoren å få stemplene opp og ned :wink: = kommer lettere opp i turtall på samme måte som lettere svinghjul gjør men da ikke så merkbart.

Det mener nå jeg da. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...