Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har byttet til veiv med lenger slaglengde i min M50B25 motor. Alt ser ut til å stemme bra,men skjørte kanten på stemplet stikker nå ca 10mm utfor blokka i nerkant. (når stemplet er i bunn) Den tar ikke borti noe men jeg lurer på om jeg skal frese bort litt av stempelet slik at stempel og blokk går kant i kant? slik som det gjorde med den andre veiva. :roll:

Skrevet

Bruker B28 veiv fra M52 og råder fra M20B20 og stempler fra M50B25.

Har diskutert med en lokal motor-guru,vi kom fram til at vi fjerner 4-5mm av kanten. Da er det fortsatt litt "støtte" igjen.

Skrevet
Bruker B28 veiv fra M52 og råder fra M20B20 og stempler fra M50B25.

Har diskutert med en lokal motor-guru,vi kom fram til at vi fjerner 4-5mm av kanten. Da er det fortsatt litt "støtte" igjen.

hørtes fornuftig ut. Lykke til da

Skrevet
om du fjerner litt så vil vell kompresjonen blir litt dårligere pga mindre kontakt flate?

Dette vil ikkje ha noen innvirkning på kompresjonen fordi det som komprimerer luft og bensin er toppen på stempelet som går opp gjennom sylinderen, dette skaper et stort trykk som blir antent av gnisten til tennpluggen

Freser du bort skjørte kanten på stempelet vil ikkje det ha noen innvirkning på kompresjonen iogmed at dette er i nedkant av stempelet.

Skrevet

Kult :D

Dette er på en måte trimming av stemplene, for du letter jo tyngden på de 8)

Dette er noe vi derv på med på mopeder og får å balansere stemplene

Om du skal gjøre dette har det ikke noe å si på kompen og sånt.

Du kan faktis få noe hester mere da det er lettere for motoren å få stemplene opp og ned :wink: = kommer lettere opp i turtall på samme måte som lettere svinghjul gjør men da ikke så merkbart.

Det mener nå jeg da. Lykke til :D

Skrevet

I følge mine beregninger kommer stempelet 0,5mm lavere på topp enn før. Altså litt lavere komp. enn før. Men har en toppakning som er tynnere enn den orginale (husker ikke tallet) så jeg tipper det sku bli nokså likt orginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...