Gå til innhold

S: 86` Bmw M535i turbo SOLGT


Ola.
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic.. Vurderer selge bilen før vinteren.. Haster på ingen måte, så skambud er høyst uintressant. Beholder den gjerne, om ingen betaler det den er verdt. Er snakk om en EKSTREMT påkostet e28. Ikke noen snarveier. Jeg har bygd for at ting skal holde sammen, ikke for å få 500hk i en mnd av gangen...!

Bilens specs kan du lese på www.m535t.com , men her er noen smakebiter:

-Bremset 400,5hk/618NM på HJULA hos Bjørnstad bil april 2005 med 1bar og mindre turbo enn nå.. Tilsvarer 470hk/700nm i motor.. Lader 1,2 med større turbo nå.

-0-200 på ca 12 sek med gatedekk.. Her kan man terge MC langs veiene ;)

-ca 1 liter pr mil forbruk ved pen kjøring. 1,5-2 liter ved cruising/blandet kjøring med noe leking..

-Bremsene klarer 1G under oppbremsing fra 100-0 MED abs i full jobb! Bremser HARDT!!

-Motor/bil gått ca 5-600mil etter oppbygging! Fungerer stabilt og bra!

-Bilens totale km stand er 207000km, og har samme eier fra 89-04! 3 eiere totalt.

-Små endringer med lav kostnad kan gjøres for å oppnå 600-650 ærlige hk, om 500hk ikke er nok... (de fleste tror jeg får en flott nok opplevelse av 500hk for en stund ;) )

Bilen blir kun solgt komplett, EU godkjent samt godkjenning på all ombygging for to uker siden..

Med bilen vil det medfølge en dele-girkasse, og en diff med lavere utveksling enn orginalt. Det vil også følge med en bærbar pc til mapping av datasprut. Bredbåndslambda utstyr kan også medfølge, imot tillegg i pris..

Bilen er godkjent med turbo, akkurat slik den står idag, bare med mindre turbotrykk.. Bremser, understell, felger osv osv er også godkjent hos biltilsynet! Sjelden vare!!

Av orginalt utstyr, har bilen 25% diffbrems, el. takluke, el. speil, varme i speil/bakrute/spyledyser, dype org sportsstoler med vipp, servo og sentrallås.

Jeg ønsker KUN seriøse henvendelser, av folk som skjønner kostnadene med å bygge en så ekstrem bil. Folk som tror de klarer å bygge ditt og datt for 10 kroner kan la være å diskutere dette her, og for all del la være å kontakte meg for tullprat. Bygg selv å SE kostnadene med et seriøst bygg!

Bilen vurderes solgt for 130000kr. Det dekker ikke delekostnadene mine engang... Disse kostnadene kan listes opp til de jeg anser seriøse nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til noen små ting!

Mellomaksel lageret er dårlig.. Bestilt nytt, får det rett over helga. Skal forsterkes før montering, med polyurethan! (disse lagerene er dårlige!)

Førerstolen er litt slitt i selve setet.. Vurderer selv å kjøpe to bøttestoler å ha inn foran i vinter, om den ikke blir solgt. Nytt org sete koster rundt 2000kr hos GS bildeler.

Har catchtank for bensin liggende klar for montering, og er tenkt montert i vinter om det ikke blir salg. Tenkte bruke orginal pumpe for mating av tank, og de to walbro pumpene ut til motor. Tanken, med alle nipler vil medfølge til en eventuell kjøper. Godkjenning av dette er også klargjort med biltilsynet!!! (de ville bare ha bilder når jeg var ferdig!)

Eneste innbytte jeg eeegentlig vil være intressert i, er i en MC som delbetaling.. Aller helst supermotard/enduro (registrert), eller R sykkel som 900rr og r1 (streetfighter prosjekt isåfall).

Men ta kontakt om du tror du har noe annet jeg vil være intressert i! (atv, snøscooter eller rimeligere lekebil osv.. Alt som er morro ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som prater, noen få som kommer å ser (igrunn bra) og blir oppglødde, men ingen som har penger.. hehe..

Om bilen skal selges, må det skje snart.. Om ikke kan jeg heller beholde bilen til neste sesong..

Byttet vannpumpe i motor denne uka, så nå er hver eneste slitedel i motor byttet ut til nye deler..

ps. Vinterfelgene går ikke på lengre, grunnet store bremser.. Jeg har aldri tenkt å bruke den på vinteren, så her må en eventuell kjøper ordne seg med vinterfelger selv, om han absolutt skal kjøre på glatta med en overmotorisert bmw hehe..

Mvh

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som prater, noen få som kommer å ser (igrunn bra) og blir oppglødde, men ingen som har penger.. hehe..

Om bilen skal selges, må det skje snart.. Om ikke kan jeg heller beholde bilen til neste sesong..

Byttet vannpumpe i motor denne uka, så nå er hver eneste slitedel i motor byttet ut til nye deler..

ps. Vinterfelgene går ikke på lengre, grunnet store bremser.. Jeg har aldri tenkt å bruke den på vinteren, så her må en eventuell kjøper ordne seg med vinterfelger selv, om han absolutt skal kjøre på glatta med en overmotorisert bmw hehe..

Mvh

Ola

Hvis jeg får solgt M3en, kommer jeg muligens oppover og tar en titt. Men det står og henger på salg av M3en.

Selv om jeg vurderer å bare beholde M3en, er vanskelig å selge noe man er så glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...