Sir_Hood Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Nå kommer sikkert mange til å riste på hodet over uvitenheten min... (dere får gjøre det! har ikke peiling på strøm i bil)... Jeg har en 92 318iS som jeg skal bygge ut en liten stereo på Har en 640W forsterker og ett par høytalere sammen med en audiobahn basskasse... virker ikke som om dynamoen er sterk nok til å drive anlegget... Hvor bra dynamo må jeg ha for å drive anlegget mitt? Hvor kan jeg skaffe det billigst mulig... Den dynamoen som sitter i bilen er originalt... Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg fikk kjøpt brukt dynamo fra GS Bildeler (www.gsbildeler.no). Koed selger nok også disse brukt (www.koed.dk). Bare sørg for å spør etter en som er større enn normalt. Men hvor stor den egentlig trenger å være, kan noen andre få lov til å svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir_Hood Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Takker Desloch =) Må bare finne ut sånn ca hvor stor dynamo jeg trenger så kjøper jeg den inn på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Så lenge du ikke skal spille sinsykt høyt så tror jeg nok den orginale dynamoen holder greit under normal kjøring (altså ikke når du spiller høy musikk, har på fjernlys, vindusviskerene går og varmetrådene i bakruta står på samtidig) Min orginale dynamo driver helt greit 750W forsterker, 2 x 12tommere samt 4 høytalere, og ved normal kjøring med ''høy'' musikk så lader dynamoen fremdeles nok til å drive dette og bilen samtidig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir_Hood Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg kan jo prøve med en kamerat som kjører etter med startkabler... Hadde problemer med anlegget og det gamle batteriet jeg hadde, etter at jeg byttet har jeg ikke prøvd... men hadde vært greit å ha litt ekstra så jeg slipper å bekymre meg når jeg har på litt ekstra elektronikk evt oppgraderer anlegget mer som jeg også kommer til å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Hvis du ikke skal kjøre med full styrke hele tiden så vil jeg tro det holder med din orginale dynamo, men ville ha anbefalt et Maxxima batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir_Hood Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Da rigger jeg opp anlegget mitt igjen i starten av uka og spanderer noen engle øyne på bilen istedenfor å bytte dynamo (og kjøper noen startkabler som jeg har liggende i bilen just in case) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Du kunne sjekket ladingen på dynamoen din for å være sikker. Hvis du har misstanke om at den lader dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Du kan jo kjøpe deg kondensatorer!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir_Hood Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Den lader som den skal! så det kan være at det bare var det gamle batteriet som var dårlig... finner jo fort det ut hehe =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg byttet nettopp dynamo, dette var en 60A. Jeg ville heller brukt penga på et skikkelig (om ikke 2) Gelebatteri (Optima Maxima) å kople i parallell, da du kan spille LENGE og høyt før du ikke får start igjen. Jeg prøvde å spille i ca 2 timer på halv effekt på anlegget med et Optima batteri da bilen stod stille, avskrudd. Startet som en lek etter de 2 timene. Da hadde jeg koplet opp en 1000W 4 kanal på frontsett og hattehylle, samt en 1200W 2 kanal på 2stk 12" bassere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bauf2k Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg byttet nettopp dynamo, dette var en 60A. Jeg ville heller brukt penga på et skikkelig (om ikke 2) Gelebatteri (Optima Maxima) å kople i parallell, da du kan spille LENGE og høyt før du ikke får start igjen.Jeg prøvde å spille i ca 2 timer på halv effekt på anlegget med et Optima batteri da bilen stod stille, avskrudd. Startet som en lek etter de 2 timene. Da hadde jeg koplet opp en 1000W 4 kanal på frontsett og hattehylle, samt en 1200W 2 kanal på 2stk 12" bassere. men hvor får man tak i billig gelebatteri? er di ikke svindyre? kunne åsså tenkt meg gelebatteri i min bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 gjør som Kenneth sier.. kjøp kondensator.. blir jysli bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg byttet nettopp dynamo, dette var en 60A. Jeg ville heller brukt penga på et skikkelig (om ikke 2) Gelebatteri (Optima Maxima) å kople i parallell, da du kan spille LENGE og høyt før du ikke får start igjen.Jeg prøvde å spille i ca 2 timer på halv effekt på anlegget med et Optima batteri da bilen stod stille, avskrudd. Startet som en lek etter de 2 timene. Da hadde jeg koplet opp en 1000W 4 kanal på frontsett og hattehylle, samt en 1200W 2 kanal på 2stk 12" bassere. men hvor får man tak i billig gelebatteri? er di ikke svindyre? kunne åsså tenkt meg gelebatteri i min bil De er ikke særlig billige nei, mitt kosta 1899. Var beregna for digre landbruksmaskiner, og med veldig høy startampere. En måte å få tak i billige batterier på er å kjenne noen som holder på med import av disse. Da kan du komme over de billigste versionene ned i 600-900kr. Men dyrt i den forstand blir det uansett. Men det er vel et uttrykk som heter; man får det man betaler for. Om det stemmer eller ei skal jeg ikke si, men noe annet vil overraske meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Kommer du til å spille mye mens motoren ikke er i gang? Hjelper ikke så mye med kondis da i alle fall. Hjelper egentlig ikke så mye med kondis hvis du har et dårlig batteri heller... Kjøp et batteri eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå