Gå til innhold

Får ikke bassen frem i bilen! hjelp.. :)


Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp fjernet høytalerene i hattehylla, og det ble konkludert med at de ødela mer enn de gjor nytte for seg..:) Tok ut hele boksen under, slik at det er "åpent" under dekselene i hattehyllen..

Bassen kommer mye mer frem..

Storfornøyd Tåmi..:) du kan dine saker bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du hører musikk i bilen, eller i stua hjemme, så gjelder det å få gjenskape følelsen av å være i en konsertsal, å da har du orkesteret FORAN deg, (det står ingen med gitar og trommer helt bakerst i salen) Hvis du er dyktig, så klarer du å bygge et anlegg i bilen med frontsett, og sub bak, slik at du får en fin romfølelse, uten bakhøyttalere, å i tilegg, så skal det høres ut som at bassen kommer forfra.

Hilsen Norgesmester i Billyd 1998 og 2000 (2. plass i EM 2000)

Prøver ikke å si at du tar feil, vet du kan sakene dine. Jeg ville bare si jeg mente lyden i bilen ble mye bedre når jeg hadde bakhøytalere koblet til også. Følte noe manglet da jeg spilte med kun frontsett. Men kommer selv til å teste uten noe der som trådstarter, for å få mer bass i kupeen. Så får jeg se med tiden om det blir bra ;)

Grunnen til at jeg følte noe manglet er sikker og bare pga jeg er vandt med lyd bak, og det høres sikker best ut for dere erfarne når lyden kommer kun forfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunsten er vel det å få det til å låte helhetlig med elementer i kupeens alle fire hjørner?

klart.. om du skal bygge for din egen skyld. så gidder man jo ikke å gjøre no anna en fronsett og bass..

men, om man skal gjøre det for lydens skyld. så blir det jo lyd i alle fire hjørner og bass.. men, klart opp til hvert enkelt øre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp fjernet høytalerene i hattehylla, og det ble konkludert med at de ødela mer enn de gjor nytte for seg..:) Tok ut hele boksen under, slik at det er "åpent" under dekselene i hattehyllen..

Bassen kommer mye mer frem..

Storfornøyd Tåmi..:) du kan dine saker bra..

Det var det jeg mente, kom ikke på at noen E36 har kasse på bakhøyttalerene.

MEN det viktigste er at du blir fornøyd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å hjelpe med å snu elementene så de peker bakover...

....nei dette hjelper ikkje!

Løysinga er å få lyden inn i kupeen ved hjelp av ein opning. Skipose kan vere eit stikkord her....(opning til ski i mellom sideseta bak)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å hjelpe med å snu elementene så de peker bakover...

....nei dette hjelper ikkje!

Løysinga er å få lyden inn i kupeen ved hjelp av ein opning. Skipose kan vere eit stikkord her....(opning til ski i mellom sideseta bak)

:D

hehe.. må lese igjennom innleggene en gang til..

men takk uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Tåmi her.

Da jeg satte inn focal frontsett i min bil, gikk det en uke før jeg kastet ut 9x6", ettersom disse lagde feil lydbilde mener nå jeg..

Skal nok koble de på igjen men da dempe de slik at man ikke hører dette forand, bare i baksete der man i dag nesen ikke hører annet enn bass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e-36 er det stål mellom coupè og bagasjerom. Derfor sliter lyden med å trenge igjennom til coupè'en dersom du har sub i bagasjerom.

Men, som ekstrautstyr på e-36 kan en få skipose i midten av pasasjersetene bak. På biler uten denne skiposen er det festet en stålplate der hvor hullet for skiposen skulle vært. Denne platen er kun festet med 4 sveisepunkter og er lett å "hamre" ut. Dette hjelper litt hvertfall... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...