Gå til innhold

Får ikke bassen frem i bilen! hjelp.. :)


Anbefalte innlegg

snu kassa så den slår bakover;) sjekk om dette hjelper:D altså at elementene peker MOT luke-åpninga

bassreflex kan f.eks enkelt og greit være bare ett-to 3" rør fra bagasjerommet og opp gjennom hatthylla..men da må man jo borre/lage hull etc, og dette kan jo påvirke bilen stivhet/konstruksjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke å snu elementet bakover, (bare på biler med "hatchback")

Jørn : jeg tok ut høyttalerene i hattehylla (du trenger dem ikke, de lager bare rot i lydbildet) å da får du hull fra bagasjerommet uten at det synes, å så hadde jeg ca 10cm avstand fra sub'en, til seteryggen.

PS du kan også prøve å gaine opp forsterkeren, hvis du ikke allerede har gjort dette.

Sub'en han har er denne http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=430-467

Som står i en 25l lukket kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. det kan også være en ting til..

om du sitter i bilen. og skrur opp så elementet får kjørt seg litt..

da skal du åpne en dør, vindu, eller bagasjelokket.. hvis du da ved å fremdeles sitte inni bilen.. vil høre mer bass.. da er F-kurva på kassa di FEIL. du må ha ny kasse.. ell altså konstuere ny kasse.. mange som har brent seg på dette.....

skjønte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker ikke å snu elementet bakover, (bare på biler med "hatchback")

Jørn : jeg tok ut høyttalerene i hattehylla (du trenger dem ikke, de lager bare rot i lydbildet) å da får du hull fra bagasjerommet uten at det synes, å så hadde jeg ca 10cm avstand fra sub'en, til seteryggen.

PS du kan også prøve å gaine opp forsterkeren, hvis du ikke allerede har gjort dette.

Sub'en han har er denne http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=430-467

Som står i en 25l lukket kasse.

Du mener det er bare tull med høytalere bak? Jeg hadde komponentsett både fremme og bak på min forrige, og det spilte meget bra, og jeg syntes lyden var best når høytalerne bak spilte med.

Han jeg har kjøpt min av har ivertfall begynt feil, orginalt fremme og pioneer komponentsett bak :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du hører musikk i bilen, eller i stua hjemme, så gjelder det å få gjenskape følelsen av å være i en konsertsal, å da har du orkesteret FORAN deg, (det står ingen med gitar og trommer helt bakerst i salen) Hvis du er dyktig, så klarer du å bygge et anlegg i bilen med frontsett, og sub bak, slik at du får en fin romfølelse, uten bakhøyttalere, å i tilegg, så skal det høres ut som at bassen kommer forfra.

Hilsen Norgesmester i Billyd 1998 og 2000 (2. plass i EM 2000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du hører musikk i bilen, eller i stua hjemme, så gjelder det å få gjenskape følelsen av å være i en konsertsal, å da har du orkesteret FORAN deg, (det står ingen med gitar og trommer helt bakerst i salen) Hvis du er dyktig, så klarer du å bygge et anlegg i bilen med frontsett, og sub bak, slik at du får en fin romfølelse, uten bakhøyttalere, å i tilegg, så skal det høres ut som at bassen kommer forfra.

Hilsen Norgesmester i Billyd 1998 og 2000 (2. plass i EM 2000)

Sier meg enig med dette. Lyden skal komme forfra. Skal du ha ett skikkelig oppsett med lyd bak må du legge inn tidskomp og div. Men bare lyd i front er uansett best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...