Gå til innhold

Hjulbolter, Alufelger


JonIH
 Share

Anbefalte innlegg

Har Stjerneeke nr 45 og Krysseke nr 42 felger på sommer- og vinterdekkene.

Kan jeg benytte de samme hjulboltene på begge felgsettene?

Årsaken til spørsmålet er at da jeg kjøpte bilen fulgte det med ett sett "stålfargede" bolter i tillegg til de sorte låsbare som var brukt på sommerhjulene. Det ser ut som de har samme vinkel på anleggsflaten og samme lendge på den gjengede delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg fyrer av ett spm her, istedet for å lage ny tråd:

Jeg venter på ett sett Powertech 9x16" alufelger, og kom til å tenke på at jeg ikke har bolter til disse... Må jeg vente til jeg har fått felgene før jeg kan kjøpe, eller er det 95% sikkert at jeg kan få tak i korrekte felger uten å prøve på forhånd? Om jeg feks kjøper bolter på Mekonomen, beregnet for E30 Alu, hvordan er sjansen for at disse faktisk vil fungere? Er det sjans for at boltene fra stålfelgene kan fungere i en overgangsperiode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltene fra stålfelga dine fungerer sikkert, men er mye mulig de har forskjellig kon fra hva alufelga dine egentlig trenger, så det er ikke å anbefale..

Ring dit du kjøpte felga og hør hva slags bolter som trengs for de. Jeg vil tippe at det følger med boltkit med felgene dine men greit å være sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene kjøper jeg brukt.. Jeg sendte en melding til han jeg kjøper av, men han var ikke helt sikker...

Faen 30,- stk på mekonomen... Tror jeg heller sjekker om ikke de originale passer sånn ca, så kjøper jeg til en brøkdel av prisen på biltema (må sendes da)... Om noen i området leser dette, og har bolter, skrik ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke.. Kanskje jeg kunne fått tak i brukt.. 600kr utgår ivertfall.. Skal stikke innom de når jeg har hentet felgene. Satser på jeg får de i morgen :) Må vel kanskje valse litt også for å få plass, så kanskje det ikke blir noe stress uansett :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el'satanical: Om du skal nedover til Finnsnes så kan du jo stikke innom R86 bak Shell, bak Tools.. Der kjøpte jeg meg bolter, og da kan du spørre om du får deg slike BMW merker for å ha på senterkoppene samtidig. Jeg fikk de gratis.. :D

Forresten, vet du om noen som har valseutstyr her i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2RE_Racing: Den sjappa har jeg ikke tenkt på faktisk... Takk for tipset :) Vet du om de var billigere enn feks Mekonomen?

Nei jeg aner ikke hvor jeg skal få tak i valseutstyr.. Tar det om det viser seg at jeg må gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...