Diesel power Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Bildene taler for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Denne ble det ikke mye igjen av gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det har vært en del bilder og filmer av biler i brann i det siste. Jeg har ihvertfall bestilt brannslukningsapparat til å ha i bilen! Vil ikke at min bil skal se slik ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Et eksempel hvordan soting av vniduer kan gå virkelig galt. Og VidarL: Ser ikke ut som om brannslukningsapparatet hjalp mye her gitt...Brannen startet i motorrommet, ser det ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Nå vet jeg ikke hvor lett motorrommet til den Renault Clioen her er å nå, men det ser ganske kronglete. Stort sett tror jeg det ville ha hjulpet på biler der motoren er foran, ingen tvil om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Skikkelig burn-out på fransk Noen som vet vor mye slokkeapparat som passer i originalfestene til bmw koster? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 det hadde aldri hjulpet på e36en min, hadde eg åpnet panseret hadde eg hatt 3 grads forbrenning i ansiktet, det gikk 10 sek og så sto flammene ut under bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2005 det hadde aldri hjulpet på e36en min, hadde eg åpnet panseret hadde eg hatt 3 grads forbrenning i ansiktet, det gikk 10 sek og så sto flammene ut under bilen Jp, det er faktisk de som trur at man kan slukke en bilbrann ved hjelp av den skumdotten i flasken man har hengende ved førersetet. Om man ser på mens man tenner opp, greit! Men om man merker at det ryker, eller at det kommer flammer ut, glem det. Berg ut det du greier av verdier, og ring 110. Faren er som du sier her, man ser at det ryker, åpner panser, og flammene får tilført akkurat den mengde frisk oksygen den hadde behov for til å blusse opp. Man har da ett stykk skremt og hårløst menneske som blåser slukkningsmiddel alle andre sted, en på riktig angrepspunkt for flammene. Vi hadde flere tester av dette på Tjeldbergodden. Vi fikk tilkjørt bilvrak noen søndager, og besøkende fikk forsøke seg på slokking med ett stort industriapparat. Ikke en som klarte det etter at brannen hadde fått brent i underkant av ett 1/2min. Man klarer rett og slett ikke å kvele brannen med så lite ressurser. Man klarer heller ikke senke temperaturen tilstrekkelig, og sist, men ikke minst, man klarer ikke å fjerne det som er brennbart. Der har vi de tre faktorene for en brann. Varme, Oksygen og noe brennbart. Klarer du ikke å isolere en av disse, har du tapt. Vil gjerne se den som klarer å fylle opp ett motorom med en 1/2kg skum Vi trengte derimot 1/2min for å slukke en helt overtent bil. Kanonen på bilen leverte 4000l/min med vann, og dette omgjort til skum blir MASSE kubikk med kvelende og kjølende skum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Er ikke det en clio sport? Hvis det er det så tror jeg motoren er bak :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Clio V6 heter de.. Veldig kule biler egentlig.. men motoren er jo så godt som inni coupen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Ja var den jeg mente.. men motoren er en "hekkmontert"? Er bakhjulstrekk jaffal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 MR-bil.. Midtplassert motor og Rwd.. for å være litt flisespikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaggEn Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Kjørte enn sånn bil på fredag. Må si at jeg ble skikkelig imponert. Og fy feite for en lyd.. 3 liters motor på 225hk i den bilen er rått.. Feit bil er det også Her har du linken til bilen jeg prøvde: www.finn.no/finn/object?finnkode=5623487 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Kule biler de der ja... Og enda kulere er kanskje Renault Megane Trophy.... Er vel noe sånt som 2,9hk pr. kilo i den bilen.. Skulle hatt en slik en å rasa i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Det siste bildet var penest, da den var brent opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå