Gå til innhold

Kompressor på Bmw


gbraen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, 325´en ble nedjustert for godkjenning, effekten falt drastisk. Har og en Cosworth med steg1, 4x4, heter "270 hk"-kit, men gir vel 250 hk med 1,0 bar. Dette er en motor bygd for turbo, og for å få 300 hk ut av den må jaggu alt være på stell. Så montere en kompressor på 325i med 0,3 bar og så få 265 hk? Nei... Tar 325 turboen lett med Cosworthen, derfor lurer jeg litt på den oppgitte effekten på Bmw´en, ute etter erfaringer fra dere. (NB: Ingen kritikk av Bmw, bare interessert i erfaringer fra dere der ute!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den der ser jo meget bra ut,men det der er en E-46 som antagelig ikke var særlig gammel da den ble overladet. tipper den var i topp stand og arbeidet skikkelig gjort og justert.

Selvfølgelig. Hadde gått ca. 60.000 km da det ble gjort av ESS. Lader med

7 eller 8 PSI, det er det gamle kit'et.

Mere om bilen i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=36995&highlight=#36995

tenkte meg det ja,at dette var gjort etter beste evne av ess.

men det jeg mener er at det er stor forsskjell på en forholdsvis ny bil levert med papirer fra ess enn en gammel en med dårlig lmm,coiler,pluggledninger,sliten motor osv.....

går også utifra at det på denne var gjort det som kunne gjøres for å optimalisere motorstyring, å ikke bare slengt på en kaldstartsdyse med trykkbryter fra en gammel saab :wink:

er ikke mye som skal være feil før effekten stuper.

trykket var jo rundt 0.55 bar også så er alt på stell så bør effekten ligge godt i overkant av 200hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mAZE skal du selg bilen din? syntes jeg så den til salgs...

Har et spørsmål....er det noe problem å få en E46 320ci godkjent med kompressor? må selffølgelig oppgradere bremser...

Mvh Stian S

Nei skal ikke det.. Men såklart, alt er tilsalgs for rett pris.. (Om du ikke tenker på 520'n min da, fordi den er ihvertfall til salgs..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...