Gå til innhold

Kompressor på Bmw


gbraen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde diskusjon på Bmwccn om kompressormating av Bmw-motorer. Lurer på om noen her har det? Utskrift fra rulle? Er litt interessant dette med dokumentert effekt....

Jeg har kompressor i bilen min. Jeg har/skal ha 300hk i bilen min. Eller nå har jeg vel snart mer. Etter at IC'n var på plass..

Har dessverre ikke papirer på hvor mye effekt jeg har.

Og, den er godkjent ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sagt noe på det, men liksom ingen som har noen målinger å komme med. Vanskelig å gjette seg til noe effekt. Hadde en gang en 325 i E30 som hadde 130k på meteret, ny kamaksel, overhalt topp, konfilter, effektanlegg og chip, men etter måling kun 165 hk på motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, interessant. Hvor høyt trykk kjører du? 300 hk høres utrolig mye ut... Har spurt mange om dokumentasjon på sin effekt, men ingen har. Gjelder jo meg også da, men jeg tar ikke så hardt i :lol:

Er jo grei regning det.. 1bar skal visstnok doble effekten. Jeg har 193 i min (192?) og kjører på 0,5bar nå. Og det skal vel bli ca 100hk ekstra. +effektanlegget, større dyser og king dragon filteret, så ca 300hk. +IC'n nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo grei regning det.. 1bar skal visstnok doble effekten. Jeg har 193 i min (192?) og kjører på 0,5bar nå. Og det skal vel bli ca 100hk ekstra. +effektanlegget, større dyser og king dragon filteret, så ca 300hk. +IC'n nå da.

Dette gjelder kompressor??? skrukompressor eller annen type?? eller er det kanskje turbo du har???? :?:

Vurderer å sette inn en turbo eller intercooler i E23`en min.. den har en M30 motor på 184hk og innsprøytning, hvor mange bar kan jeg kjøre på denne motoren UTEN å dreie/smi ned stemplene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo grei regning det.. 1bar skal visstnok doble effekten. Jeg har 193 i min (192?) og kjører på 0,5bar nå. Og det skal vel bli ca 100hk ekstra. +effektanlegget, større dyser og king dragon filteret, så ca 300hk. +IC'n nå da.

Dette gjelder kompressor??? skrukompressor eller annen type?? eller er det kanskje turbo du har???? :?:

mAZE Skrevet: Man Okt 17, 2005 22:42 Tittel: Re: Kompressor på Bmw

--------------------------------------------------------------------------------

gbraen skrev:

Hadde diskusjon på Bmwccn om kompressormating av Bmw-motorer. Lurer på om noen her har det? Utskrift fra rulle? Er litt interessant dette med dokumentert effekt....

Jeg har kompressor i bilen min. Jeg har/skal ha 300hk i bilen min. Eller nå har jeg vel snart mer. Etter at IC'n var på plass..

Har dessverre ikke papirer på hvor mye effekt jeg har.

Og, den er godkjent ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å sette inn en turbo eller intercooler i E23`en min.. den har en M30 motor på 184hk og innsprøytning, hvor mange bar kan jeg kjøre på denne motoren UTEN å dreie/smi ned stemplene?

Anbefalt max trykk er ca 0,4-0,5... Men selvsagt, denne teorien er ikke nødvendigvis rett på alle motorer (da de fleste har forskjell på komp).

Hvis du er int., så har jeg liggende en Alpina B6 2.8-topp (M30-b28) som har større (myyye..) forbrenningskammer og portet osv...

Med denne så senker du iallefall kompet litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hadde ikke ordentlig tid til å lese gjennom alle innleggene mere enn på slams.... så la ikke merke til det som stod lengre opp :oops:

Min feil....

Men i allefall, så er jeg intressert i den toppen om du ikke skal ha så SYKT mye for den.. skal egentlig ikke ha noe turbo enda, da pengene blir å gå i lakk og karosseri/stereo og interiør og sånne ting i første omgang, men hva skal du ha? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...