R Andersen Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 lekker bil: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 ... Den er hvit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Vel...den er grei nok. Tror nok hvilken som helst farge hadde kledd denne bilen. Egentlig burde ingen biler kle fargen hvit. Det meste av linjer og former blir kvalt. Eneste grunnen jeg kan se at racing-biler er hvite er at da kommer reklamen bedre frem. Hvit er også den fargen som bringer frem rust raskest. Hvite biler tørker nemlig ikke like raskt i sola som svarte biler. (Alle andre farger kommer et sted imellom.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hvit er også den fargen som bringer frem rust raskest. Hvite biler tørker nemlig ikke like raskt i sola som svarte biler. (Alle andre farger kommer et sted imellom.) Dette med rust regner jeg med er en spøk?!?! Bilen er heftig!!! Gull er kullt Litt vel lav i fronten kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 ... Den er hvit! og det passer veldig bra på E46! spesiellt sammens med gullfargede felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Egentlig burde ingen biler kle fargen hvit. Det meste av linjer og former blir kvalt. Så sant så sant.. Mann får aldri noen dramatiske refleksjoner i en hvit bil.. heller ingen dybde... Med de felgene på, så fikk mann jo litt "japansk ræcerbil look" da.. men fortsatt.. For en kjedelig farge! ... Den er hvit! og det passer veldig bra på E46! spesiellt sammens med gullfargede felger. Jeg er uenig, men det er godt vi har forskjellige meninger.. Hadde vært fryktelig kjedelig om alle kjørte rundt i like biler Dette med rust regner jeg med er en spøk?!?! Jeg har faktisk også hørt at hvite biler ruster fortere.. fordi det oftere blir liggende vann i kriker og kroker.. rett og slett fordi bilen ikke tar til seg like mye solenergi som mørke biler.. og tørker seinere.. (samlet flere poster.. hvordan slette den under? ) Frode H. Edit: Fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Enig med TROTTO.. Sjelden biler kler kvitfargen, men denne var rå.. Dette med rust regner jeg med er en spøk?!?! Kvite biler ruster mer, dette vet eg av erfaring, og som TROTTO seier, kvit er en skikkeleg kald farge, og tørker veldig seint.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Jeg er uenig, men det er godt vi har forskjellige meninger.. Hadde vært fryktelig kjedelig om alle kjørte rundt i like biler akkurat det er jeg veldig enig i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Jeg er uenig, men det er godt vi har forskjellige meninger.. Hadde vært fryktelig kjedelig om alle kjørte rundt i like biler akkurat det er jeg veldig enig i! Eg og...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 det med at hvite biler ruster oftere, har vel å gjøre med at det ikke er klarlakk på den, eller? det samme gjelder vanlig rød og blå farge også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Bilen var pen på det nederste bildet der den hadde skikkelig glans i lakken. De andre bildene mangler glans og da blir hvit en kjedelig farge på bilde. Personlig synest jeg hvit passer best på biler med mange sorte detaljer, slik som lister, grill, luftinntak etc. På en sort bil kommer ikke slike detaljer skikkelig frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det var evt. før i tiden... Alle farger har klarlakk nå! Jeg tror ikke det er noe hold i påstanden om at hvitt ruster fortere... Tror dere virkelig at i de krikene og krokene dere snakker om ikke finnes på mørke biler også??? Tidsforskjellen i tørketiden er minimal. Dette hadde vært noe for "Myth Busters" tenker jeg Men at det vises fortere på hvite biler kan jeg være enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Den var kul! M3 kler rosa for in del! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Hvit er også den fargen som bringer frem rust raskest. Hvite biler tørker nemlig ikke like raskt i sola som svarte biler. (Alle andre farger kommer et sted imellom.) Riktig, og der kommer vedlikehold inn. Men så lenge eier er bevist på dette, og utøver de preventive tiltak som behøves, ser jeg ikke større problemer med hvit kontra sort eller rød. Da er det bare smaken som bør avgjøre (samt noe større verditap da). Rød er heller ikke noen gunstig farge. Og krever nesten like mye pleie. Rød er den fargen som har suverent dårligst pigment, og dårlig vedlikehold her gir rosa eller hvit bil. Sort/mørk bil tåler ikke uteklima. Om man så legger 3dager i poleringen, er det bare å åpne porten, og bilen ser skitten ut igjen. Alt støv vises, ikke minst riper. Bom på nøkkelhullet en gang, og katastrofen er ett faktum Sumsumarum er nok å holde en sort bil 100% strøken langt verre en hvit bil. Er ingen lakkekspert, men min erfaring sier meg også at det er STOR forskjell på Tysk kontra Japs lakk. Har hatt både hvit og sort Japs, og det er ikke å anbefalle. Far hadde hvit Merc, som var grei å holde i orden, Onkelen til fruen hadde hvit 3`er, meget pen, og en kompis har en sort 5`er som virker langt sterkere i lakken en den sorte Raven jeg hadde. Hadde en kjøpesenter ripe i v. bakskjerm på den bilen. Noen som hadde gått inntil bilen med knapp e.lign. Den ripen gikk igjennom lakken(blank), men man kunne knapt kjenne med negelen at den var der!!? Den lakken var tynn!! Bilen måtte vaskes min 1-2ganger i uken, og det fantes ingen snarveier. Måtte bruke svak høytrykk og såpe først(40-50grader), for å fjerne løs sand og annen drit. Deretter såpevann og ny svamp til håndvask. Skiftet såpevann flere ganger for hver vask. Ett slit, men det var en av faktorene som var med og ga meg en meget god annenhåndsverdi. Tror ikke det blir sort bil på meg igjen. Det er pent, men alt for mye slit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Personlig synest jeg hvit passer best på biler med mange sorte detaljer, slik som lister, grill, luftinntak etc. Der kan jeg være veldig enig.. Men om bilen faktisk har muligheten til å kle den hvite fargen har mye(alt) med fasongen på bilen å gjøre.. Kan ikke si jeg har vært størst fan av hverken e36, eller e46 compact.. Men den hvite oppjåla e36 compacten til "cc300"(??) på forumet syns jeg faktisk er en veldig kul bil.. Men for at hvit skal være pent så må liksom alt stemme.. Men som jeg sa tideligere.. det blir aldri en dyp farge med dramatiske refleksjoner.. Noe som gjør den litt kjedelig.. Dette hadde vært noe for "Myth Busters" tenker jeg Går det ann å sende inn forslag på hva de kan teste?.. hehe I såfall hvor? Hadde vært interessant å finne ut av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå