Gå til innhold

Shortcar > Våler

P.I.B
 Share

Anbefalte innlegg

Hva ligger en brukt en på i pris?
www.shortcar.no er det to til salgs. Den ene er en 2003modell, og er priset til 120k. Den andre er en 2000 modell, men den har ikke pris. Det koster typisk mellom 120-150tusen å bygge en, pluss litt arbeid. Tror jeg må få prøve en snart. Kjenner jo han som har lagt ut mange av filmene, og håper kanskje det kan ordne seg :-)

Han solgte nettopp sin for å gjøre plass til en "versting" som bygges nå i vinter. Det er ganske råe prestanda på disse. På Hagforsprinten (publikumsetappe) under fjorårets WRC-runde i Sverige, kjørte Gaute Øren fortest av alle med sin Shortcar, også fortere enn Petter Solberg i Subaru Impreza WRC. Det er rått med bakhjulstrekk på stiv aksel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kult Gaute.

Jeg kikka på den 2000-moden, men så ikke pris der, og spurte derfor her. Selvfølgelig lå det da pris på den andre... ;)

Har sett shortcar-løp i virkeligheten for et par år siden, og det så dritmoro ut, men det virker jo rett og slett dritskummelt. Også ut fra inboardvideoen tråden startet med. Ser jo ut til å handle veeldig mye om hvem som tør mest.. (mer enn vanlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Kult Gaute.

Jeg kikka på den 2000-moden, men så ikke pris der, og spurte derfor her. Selvfølgelig lå det da pris på den andre... ;)

Har sett shortcar-løp i virkeligheten for et par år siden, og det så dritmoro ut, men det virker jo rett og slett dritskummelt. Også ut fra inboardvideoen tråden startet med. Ser jo ut til å handle veeldig mye om hvem som tør mest.. (mer enn vanlig).

Jeg har også sett de live på Nærbø, og det var jo helt vilt. Men de kjører forbausende "clean" racing. En av tingene jeg synes er vanvittig kult med dette; er hvor kult det også er å se på. Det går skikkelig fort, og man klarer lett å se at det ikke nytter å være pysete hvis man vil vinne det der. En bakdel (for meg) er at bilene ikke veier mer enn 400kg, og da får førerens vekt plutselig mye å si på bilens prestanda. Og skal man være konkurransedyktig tror jeg ikke det nytter å stille med en 2000modell. De nyeste har enkelt og greit for mye power til å kunne ta dem med en så gammel bil/motor. Man må nok opp i 180hk for å være skikkelig konkurransedyktig, vil jeg tro.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...