Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mellom 2. påskedag og 1. november er det ikke tillatt med piggdekk, for Nord-Norge er det perioden 1. mai til 15. oktober som gjelder. Men dersom føreforhold tilsier det så er det selvsagt tillatt også i denne perioden, om det så er i midten av juli! Piggfrie dekk kan du med god samvittighet legge på når du vil, men husk at det er elendige sommerdekk, og etter mye bruk på sommerføre er de også elendige som vinterdekk etterpå.

Skrevet

Jeg la dekkene på felg i går så nå står det nypolerte 8X16" AC Schnitzer felger i garasjen og venter på vinteren. :)

Tror jeg skal legge om litt tidlig i år. Falken Azenis dekkene mine er ikke akkurat førstevalg når veiene begynner å bli glatte..

Skrevet

er det snakk om å skifte alt!? :cry: ja er vel kanskje det... i dag tidlig ved jessheim var det biler som lå i grøftene så... glad ikke jeg endte der for å si det sånn..

Skrevet

Hvorfor er alle så triste fordi de må skifte til vinterdekk? Man MÅ da ikke kjøre med 14" stålfelger/kapsler selvom det er vinter..?

Iallefall ikke om man bor i lavlandet. Jeg mener nå at bilen bør se bra ut fra oktober til april også.

Skrevet

Det triste er vel kanskje ikke nødvendigvis at vinterfelgene normalt er litt kjipere enn sommerfelgene. Men at dekkskifte markerer at sommeren er over og den kalde og glatte årstid, med alle de ulemper og ubehageligheter det medfører seg, står for døren.

Skrevet

Legger om torsdag jeg. Da er moroa over for i år :( Ikke sikkert det blir snø med det første, men den frosten er skummel. Best å ikke ta noen sjanser med go'bilen :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...