Gå til innhold

E30 M3 S85 V10


andrem3
 Share

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...

Mykje godt arbeid her ja,gratulerer og stå på!! 8)

Skal bygge meg banebil til høsten eg også,men det blir mykje meir "low cost" enn ditt,hehe...

Er det underspyling orginalt på desse motorene? Hva er kompen og hva blir ladetrykket tror du skal bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke orginalt med underspyling,men det skal ettermonters. Er ikke sikker på hva kompen blir.Tror lade trykket blir en plass i mellom 1,3 til 2 bar :D

Ok. Sliter litt med å bestemme meg for ka motor eg skal bruke enda,blakka meg på M3 bygget mitt så det blir low cost åt byrjan :wink:

1,3-2bar? Heftigt trykk ja. Hvilket sprut du kjører med da?(sikkert nevnt før men.. :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker prosjektet ditt! Holder selv på med ett langtidsprosjekt, full restaurering av en 87 E30 320i. Ribbe totalt (mangler ikke mye ) sandblåse, sveise inn orginal plater der hvor rusta tar overhånd. Alt nytt. understell, interiør. Helt rått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste igjennom hele tråden og når jeg kom til posten hvor du skrev at du hadde hatt innbrudd ble jeg heelt paff... men bra du ikke gir opp for innsatsen er det ikke å si noe på hvertfall!! E30 M3 er det peneste som er , og når du bygger den opp igjen etter mye "jallamekk" som den har blitt utsatt for, blir det gromt! spesiellt når man er så nøye som du! meget bra. stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøse saker! :o Er det noen spesiel grunn til at du waterstiller motoren med tørrsump?

Jeg så du hadde den i orginalvinkel med et annet innsug på første siden.. ?

Denne må bli temmelig hefitg å ratte, med 4 syl turbo og skikkelig vektfordeling 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøse saker! :o Er det noen spesiel grunn til at du waterstiller motoren med tørrsump?

Jeg så du hadde den i orginalvinkel med et annet innsug på første siden.. ?

Denne må bli temmelig hefitg å ratte, med 4 syl turbo og skikkelig vektfordeling 8)

I utgangspunktet så skulle jeg ikke ha tørrsump.Men så har det "balla" på seg. Så grunnen til jeg har rettet den opp,var for å få kunne flytte turboen ned.Da slipper jeg at glassfiber panseret smelter. :D Og så fikk jeg også flyttet motoren bak. Det er noen av fordelene med tørrsump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, er litt nysjerrig på denne tremec kassa du bruker, hvilken type er det? og hvordan fekk du den spleiset med s14 motoren? hullbildet på en s14 og m20 i overgangen til girkassen er jo lik, så da bør vel oppsettet ditt passe over på en 325 m20 motor og da?

må si det er veldig flott og se en bil ta form på denne måten, av en ekte entusiast :) meget gromt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...