[space] Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 På søndag har det gått 4 måneder siden jeg var så dum/uheldig/(fyll ut selv) å miste lappen, og dermed er det tid for å få den tilbake. Det jeg lurer på i den sammenheng er hvordan og når får jeg sertifikatet utlevert? Er det noen som helst mulighet for at jeg har det på søndag? Så vidt jeg vet er det andre her som har erfaring innen emnet... Regner med det ikke er noe sjakktrekk å kjøre før jeg har lappen i hånda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 jeg har pleid å få den i rekomandert brev, er kjedelig å vente ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 Kom rekommanert til min bror. Og rek tar jo to dager nå. Tipper de sender det mandag,og at du har det onsdag kjedelig for deg å vente da.. hihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 jeg har pleid å få den i rekomandert brev, er kjedelig å vente ja jeg har pleid og fått? er det daglidags for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 jeg har pleid og fått? er det daglidags for deg? skjedde ett par ganger nar jeg var yngre ja. er faktisk ganske lærerikt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 jeg har pleid og fått? er det daglidags for deg? skjedde ett par ganger nar jeg var yngre ja. er faktisk ganske lærerikt da hehe men faen så mye penger eg spare på og vere lappløs sjøl om det er tragisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 jo slipper det evige maset om og være sjåfør oxo... he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Oktober 20, 2005 Share Skrevet Oktober 20, 2005 jeg har pleid og fått? er det daglidags for deg? skjedde ett par ganger nar jeg var yngre ja. er faktisk ganske lærerikt da hehe men faen så mye penger eg spare på og vere lappløs sjøl om det er tragisk Trodde at man fikk bøter så det sang etter også jeg da ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2005 jeg har pleid og fått? er det daglidags for deg? skjedde ett par ganger nar jeg var yngre ja. er faktisk ganske lærerikt da hehe men faen så mye penger eg spare på og vere lappløs sjøl om det er tragisk Trodde at man fikk bøter så det sang etter også jeg da ??? Bøter ja... Noe å bruke skattepengene på det... Har hvertfall fått ordnet så jeg betaler inn over 3 måneder. Da blir det littt mer levelig. Har dere forresten fått noen beskjed først, eller bare dukker det opp hentelapp i posten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Om det skjedde på søndag, og sertifikatet ligger på din lokale politistasjon, skal de levere det ut på søndag. Har de ikke åpent på søndag, har du krav på å hente det ut på lørdag. Har de ikke åpent på lørdag, kan du glede deg over å kunne kjøre bil allerede på fredag. Ligger førerkortet et annet sted i landet, kan du dra til nærmeste politistasjon å få en midlertidig kjøretillatelse, som gjerne gjelder en mnd. frem i tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 det eneste som skjer er at sperra på sertifikatet ditt blir fjerna fra registeret deres.bare å sette seg i bilen å kjøre den dagen sperrefristen går ut.om det passer seg sånn så kan du svinge innom et politikontor å hente en midlertidig kjøretillatelse/sertifikatet ditt. om du blir stoppet så risikerer du bare bot for å ikke ha med deg lappen.må være en god kuk som stopper deg og hvis han ikke lar deg slippen bot. hvis du er i tvil om når de fjerner sperra så ringer du bare å spør om det.ville gjordt det om det var ett sånt helgetilfelle som nevnt tidliger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Var innom stasjonen i dag og hørte. Jeg har mista det frem til 23/10 24.00, så det blir ikke no kjøring i morra... Han kunne heller ikke skrive ut midlertidig kjøretillatelse som gjalt fra det tidspunktet og et par dager fram, men nå vet jeg jo at sperra blir opphevet da, og da er det jo bare å kjøre fra mandag uansett. Som du sier så må jeg jo bli stoppa og bedt om å vise lappen for at det skal være sjanse for at det blir no kødd. Har jo mitt på det tørre om jeg skulle bli innblanda i noen ulykke eller annet tull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Og det gikk bra? Hmm, er vel ute og kjører et par uker du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Hehe. Kan vel regne med det. Nesten ny bil og så miste lappen i noen måneder.. LITT kjipt. Men blir vel som å få ny bil enda en gang det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Jeg ringte til stasjonen og lurte på hvordan jeg gikk frem, da jeg skulle få igjen lappen på en søndag og da har de stengt(!) Hun sa hun kunne poste det rekomenndert på onsdag så jeg hadde det lørdag eller.no! Service! Men jeg fikk ikke lov å "ta det i bruk" før søndag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå