johjoa Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Som topicen sier men HVEM vinner? jeg trur at BMW vinner frem til 100km/h men plages derretter... Var og kjørte Saab'n (189hk) til mamma nettopp og den EIER ikke grep før man har 50-60km/h For/Mot? noen tanker eller meininger?` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Saab'en har ikke nubbsjanse. Den vil rett og slett bli eid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Får jeg kjøre BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2005 joda... men det kommer til og koste deg! ps. du veit du får kjøre bimmern når jeg ikke er edru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 nå skal ikke jeg si noe på 0-100 siden dette er en gnager uten sperr,men prøv ifra 50-60km/t da blir bmw`n eaten alive.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Øhøm.. Ikke kom med den derre "Saab er drit og BMW er best". Jeg er stor BMW-fans mens min bruksbil er en 2002 Saab 9-3 2.0t 150hk. Turboen gjør nok denne raskere enn min tidligere bil 323i 170 + hk. Selvfølgelig er BMW morsommere å kjøre og Saab sliter med feste ved aks, men uansett. Nå blir snart Saaben påmontert Steg 1. Jeg regner med et sted mellom 210 - 220 hk. Deretter blir det undervognstag og coilovers på å fikse på festeproblematikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Tror saaben vinner uansett jeg..BMW`en er ikke akkurat noe 0-100 bil selv om den har bakhjulstrekk Hvilken saab 900 turbo er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 320 er ikke noe olja lyn akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Øhøm.. Ikke kom med den derre "Saab er drit og BMW er best". Jeg er stor BMW-fans mens min bruksbil er en 2002 Saab 9-3 2.0t 150hk. Turboen gjør nok denne raskere enn min tidligere bil 323i 170 + hk. Selvfølgelig er BMW morsommere å kjøre og Saab sliter med feste ved aks, men uansett.Nå blir snart Saaben påmontert Steg 1. Jeg regner med et sted mellom 210 - 220 hk. Deretter blir det undervognstag og coilovers på å fikse på festeproblematikken. Jeg har kjørt en 97 Saab 9000Cs 2.0T som var trimma til 210Hk. Den gikk bra, faktisk like bra som subaru impreza GT med 211Hk. Men jeg har ALDRI vært så redd noen gang som i den bilen. Det føltes jo som å være på en båt i skikkelig brottsjø!! Så er det rattlåsracing det er snakk om så tror jeg saaben vinner. Men kommer det en sving, så må dere for all del slakke ned!! Saab er livsfarlig i kurver! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Kommer helt ann på sjåføren det. Jeg føler jeg har mye mer kontroll med forhjulsdrift og mye hester enn med bakhjulsdrift. Uansett om det er sving eller ikke. Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også. Når det gjelder bilene dine KarstenJulius så tror jeg BMW 323i er raskere enn SAAB'en din. Rett og slett fordi 180 hester er mer enn 150 og SAAB'en veier mer. Gjør ikke SAAB'en 0-100 på nærmere 10 sekunder i følge fabrikken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Den gjør 8.5 orginalt med 150hk. Det er 0.5 mer enn 323i (hvis jeg husker riktig). Det er nok turboen som slår til i mellomregisteret som henter inn litt ekstra tid som normalt tapes på vekten. Ja, den er tung og ja den er mye (dessverre). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også. Men det gjør bakhjulsdrift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Kommer helt ann på sjåføren det. Jeg føler jeg har mye mer kontroll med forhjulsdrift og mye hester enn med bakhjulsdrift. Uansett om det er sving eller ikke. Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også.Når det gjelder bilene dine KarstenJulius så tror jeg BMW 323i er raskere enn SAAB'en din. Rett og slett fordi 180 hester er mer enn 150 og SAAB'en veier mer. Gjør ikke SAAB'en 0-100 på nærmere 10 sekunder i følge fabrikken? Min enkle konklusjon er: Du har ikke peiling på å kjøre bil!! En fwd med mye hk vil ønske å gå rett fram i kurver om du gir gass. Dersom du synest dette er så flott, så får det være din mening. Jeg kaller det EKSTREM understyring, og det vil vi ikke ha noe av.. Det kan jo også kalles dårlige kjøreegenskaper om man vil det... Og dersom din 328i slenger rundt på rette veier, så er det vel som du sier. Det kommer an på sjåføren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Hva med understyring på forshjulsdrevne biler? Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også Hva er det for en påstand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 saaben går nok bedre.... men taper litt selv når det er turbo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå