Gå til innhold

BMW E36 320i vs. Saab 900 turbo 0-100km/h

johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øhøm.. Ikke kom med den derre "Saab er drit og BMW er best". Jeg er stor BMW-fans mens min bruksbil er en 2002 Saab 9-3 2.0t 150hk. Turboen gjør nok denne raskere enn min tidligere bil 323i 170 + hk. Selvfølgelig er BMW morsommere å kjøre og Saab sliter med feste ved aks, men uansett.

Nå blir snart Saaben påmontert Steg 1. Jeg regner med et sted mellom 210 - 220 hk. Deretter blir det undervognstag og coilovers på å fikse på festeproblematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhøm.. Ikke kom med den derre "Saab er drit og BMW er best". Jeg er stor BMW-fans mens min bruksbil er en 2002 Saab 9-3 2.0t 150hk. Turboen gjør nok denne raskere enn min tidligere bil 323i 170 + hk. Selvfølgelig er BMW morsommere å kjøre og Saab sliter med feste ved aks, men uansett.

Nå blir snart Saaben påmontert Steg 1. Jeg regner med et sted mellom 210 - 220 hk. Deretter blir det undervognstag og coilovers på å fikse på festeproblematikken.

Jeg har kjørt en 97 Saab 9000Cs 2.0T som var trimma til 210Hk. Den gikk bra, faktisk like bra som subaru impreza GT med 211Hk. Men jeg har ALDRI vært så redd noen gang som i den bilen. Det føltes jo som å være på en båt i skikkelig brottsjø!! Så er det rattlåsracing det er snakk om så tror jeg saaben vinner. Men kommer det en sving, så må dere for all del slakke ned!! Saab er livsfarlig i kurver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på sjåføren det. Jeg føler jeg har mye mer kontroll med forhjulsdrift og mye hester enn med bakhjulsdrift. Uansett om det er sving eller ikke. Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også.

Når det gjelder bilene dine KarstenJulius så tror jeg BMW 323i er raskere enn SAAB'en din. Rett og slett fordi 180 hester er mer enn 150 og SAAB'en veier mer.

Gjør ikke SAAB'en 0-100 på nærmere 10 sekunder i følge fabrikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på sjåføren det. Jeg føler jeg har mye mer kontroll med forhjulsdrift og mye hester enn med bakhjulsdrift. Uansett om det er sving eller ikke. Bilen med forhjulsdrift har den fordelen at den ikke slenger rundt på rette veier også.

Når det gjelder bilene dine KarstenJulius så tror jeg BMW 323i er raskere enn SAAB'en din. Rett og slett fordi 180 hester er mer enn 150 og SAAB'en veier mer.

Gjør ikke SAAB'en 0-100 på nærmere 10 sekunder i følge fabrikken?

Min enkle konklusjon er: Du har ikke peiling på å kjøre bil!!

En fwd med mye hk vil ønske å gå rett fram i kurver om du gir gass. Dersom du synest dette er så flott, så får det være din mening. Jeg kaller det EKSTREM understyring, og det vil vi ikke ha noe av.. Det kan jo også kalles dårlige kjøreegenskaper om man vil det...

Og dersom din 328i slenger rundt på rette veier, så er det vel som du sier. Det kommer an på sjåføren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...