Nils Jørgen Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Har liggende dyser og bensintrykksregulator (3,5bar) fra en M50B25. Hvordan tror dere en M50B20 (3,0bar) vil reagere på å få disse montert? Kan man forvente noe effektøkning eller blir det fiasko-prisen 2005? Kan nevne at bilen er chippet og hele den regla der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 motoren vil drukne i bensin siden dysene mest sannsylig er større og vil levere for mye da motorstyring er ment for å gå med dyser som leverer mindre.hvis du i tillegg øker grunntrykket så vil det bli altfor mye. det du trenger er mere luft...først da kan du begynne å tenke på mere bensin. uansett så er ikke dette veien å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2005 De har jo samme motorstyring. Skal prøve for moroskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Motorstyringene har ikke samme programvare. Det som teller her. En motor skal ha 14,7 deler luft pr 1 del bensin. Da forbrenner den optimalt. Uten mer luft har du ikke bruk for mer bensin heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Sikker på at det ikke er samme programvare? Kjører den dag i dag med en styrenhet fra 2L på en 2.5L. Prøvde med en 2.5L styreenhet en gang,absolutt INGEN forskjell. Vist det er annen prg.vare skulle vel det være det? Mulig man ikke merker forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Jeg vet ikke 100% sikkert men all logikk skulle tilsi det var forskjellig. Er hvertfall forskjellige delenr. 325i 1991 mod. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=10 320i 1991 mod. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Testet ut dysene og regulatoren på motoren? Har 2.5L dyser liggnde selv, og 2.0L motor. Så hvis det er noe å hente må jeg jo nesten montere det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 mens vi er inne på dette. dysene på m20b23 motoren min tikker en del, jeg har m20b25 dyser liggende, vil dette gå fint? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Bmw323i.. Nei,dette prøvde jeg på en turbo konvertering for en 4-5 år sia,forskjellig ohm mente jeg feilen var.Det går ihvertfall ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Har selv montert M50B25 (195cc) dyser i M50B20(ca150cc) motoren min og det funker dritbra! Pluggene ser helt strøkne ut. HOHO Lambdan regulerer vel med kortere åpningstid.. Vettafan jeg, men det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 det fungere nok ikke bare å bytt dyser her for å få noen meir effekt.. tror heller du kommer på minus siden på effekten en den er orginalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå