Gå til innhold

Intercooleren endelig på plass.. :)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

M50 manifoil har jeg vært inne på tanken på å sette på. Hjelper veldig mye visstnok, men det var visst ikke bare "plug & play". Var litt modding som skulle til. Men husker ikke hva det var, noen?

Ja.... jeg jobber med akkurat den saken nå. Det er endel videreutvikling fra M50 til M52 motoren. Tilkoblingene er helt forskjellige.

På M52 manifoilen er alt samlet på undersiden mens på M50 er tilkoblingene litt forskjellige steder. På M52 er tomgangregulator og veihusventilasjonsdingsen montert rett på manifoilen. M50 bruker en annen type veivhusventilasjon.

En løsning er å bruke slanger og T koblinger, men jeg synes det blir litt jalla så jeg jobber med å montere tilkoblingene fra M52 på M50 manifoilen slik at alle tilkoblinger blir som "standard" M52. Er ganske mye jobb å montere på tilkoblingene.

Er mulig jeg "lager" flere av disse hvis folk er interisesert. :wink: Da er det bare å montere alt rett på akkurat som med M52 manifoilen (bortsett fra litt bøying på noen støttestag og litt tilpassing av fuelrailen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 manifoil har jeg vært inne på tanken på å sette på. Hjelper veldig mye visstnok, men det var visst ikke bare "plug & play". Var litt modding som skulle til. Men husker ikke hva det var, noen?

Jeg har kjørt med M50 manifold i ca. 1,5år og er veldig fornøyd :D

Kjøpte min via http://www.e36coupe.com Da får du ferdig portet innsug med frest gass-spjeld og antispinn-spjeld(hvis du har ASC) + at det er satt inn lettere spjeld og tilpasset braketter som du får med til å feste manifolden på original måte.Ikke noe ekstra jobb bare å skru av og på,men pga at det er litt trangt så tar demont/montering ca. 3-4 timer.

Du får også med anvisning om hvordan du fjerner(hvis du er i tvil) det finmaskede gitteret i luftmassemåleren. Er noen som sier at dette ikke bør fjernes,men det er etter min mening bare tull.Gitteret bremser luftstrømmen og sitter f.eks ikke montert på M3 E36.Så da går det nok bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med M50 manifold i ca. 1,5år og er veldig fornøyd :D

Kjøpte min via http://www.e36coupe.com Da får du ferdig portet innsug med frest gass-spjeld og antispinn-spjeld(hvis du har ASC) + at det er satt inn lettere spjeld og tilpasset braketter som du får med til å feste manifolden på original måte.Ikke noe ekstra jobb bare å skru av og på,men pga at det er litt trangt så tar demont/montering ca. 3-4 timer.

Du får også med anvisning om hvordan du fjerner(hvis du er i tvil) det finmaskede gitteret i luftmassemåleren. Er noen som sier at dette ikke bør fjernes,men det er etter min mening bare tull.Gitteret bremser luftstrømmen og sitter f.eks ikke montert på M3 E36.Så da går det nok bra :wink:

Dette hørtes jo meget bra ut.. Da er det jo ikke så veldig med arbeid allikevel. Så dette skal bestilles. Er det ikke snakk om 20-25HK ekstra a? og det er jo "enkel trimming" vil nå jeg si. :D Jeg har ikke ASC på min, så da slipper jeg det.

Har ikke vært inne på sida enda, men hvor mye betalte du for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo meget bra ut.. Da er det jo ikke så veldig med arbeid allikevel. Så dette skal bestilles. Er det ikke snakk om 20-25HK ekstra a? og det er jo "enkel trimming" vil nå jeg si. :D Jeg har ikke ASC på min, så da slipper jeg det.

Har ikke vært inne på sida enda, men hvor mye betalte du for dette?

Husker ikke helt,men går du inn på linken så kommer det opp kontakt person Alpina527.Send en mail til han med årsmodell på motor,så får du prisen tilbake.Koster ikke all verden,så det er definitivt verdt pengene iht antall hester du tjener.Er forskjellig pris med og uten ASC + annen pris om du sender tilbake de "gamle" delene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg knall ut det der, gratulerer.

merket du noe forskjell på motor respons?

Ikke enda.. Kompressoren må dreves om først. Og har bare kjørt den hjem fra montering og rett til vinterlagring. :) Men finner vel ut det til våren. Litt burde det da gjøre.

mellomdraget blir myyye bedre! tror du kommer til å bli fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg knall ut det der, gratulerer.

merket du noe forskjell på motor respons?

Ikke enda.. Kompressoren må dreves om først. Og har bare kjørt den hjem fra montering og rett til vinterlagring. :) Men finner vel ut det til våren. Litt burde det da gjøre.

mellomdraget blir myyye bedre! tror du kommer til å bli fornøyd!

Når jeg får drevet den om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise til noe sted det står at innsuget er portet Joar'n?

Jeg har lest omtrent alt på E36coupe forumet og ikke sett det stå ett eneste sted at det er portet. :?

Nettingen foran luftmassemåleren er jo der for at ikke stener ol. skal fly inn i motoren vel? Bør uansett være forsiktig med å endre på ting som kan endre luftstrømmen forbi luftmassemåleren for da risikerer man at man får feil bensin blanding. Bare en tanke. Kanskje nettingen er der for å hindre turbulens? Noe som også gir feil bensinblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise til noe sted det står at innsuget er portet Joar'n?

Jeg har lest omtrent alt på E36coupe forumet og ikke sett det stå ett eneste sted at det er portet. :?

Nettingen foran luftmassemåleren er jo der for at ikke stener ol. skal fly inn i motoren vel? Bør uansett være forsiktig med å endre på ting som kan endre luftstrømmen forbi luftmassemåleren for da risikerer man at man får feil bensin blanding. Bare en tanke. Kanskje nettingen er der for å hindre turbulens? Noe som også gir feil bensinblanding.

Man kan SE at det er blitt portet+var strørre åpninger enn på originalt M50 innsug :wink:

Det sitter 2 gittere i luftmassemåleren,så om du fjerner et har du jo fortsatt et igjen.Og som sagt går det uten det gitteret på M3 E36 så da kan jeg ikke skjønne problemet.Virker ikke på noe som jeg har feil bensinblanding iallefall,hverken under kjøring eller ved målig/rullende landevei...

Beklager mAZE litt OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, den bilen der drar jeg kjensel på gitt :P Gamle bilen til Marius Jaren som igjen var gamle bilen til tarjai christiansen? stemmer deT?

Forresten, var bra med ic'en :)

Stemmer nok det.. Selv om bilen har forandret seg mye siden da... (Andre baklykter, tatt av noen merker, "stor" stereo, andre matter, IC, fjærnbeinavstiver, sotede ruter, snart øyelokk)

Og Joar'n, helt i orden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...