Gå til innhold

Dårlig kvalitet på filmene mine..

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ett videokamera for en stund siden og har filmet noe RCN løp og div. Når jeg legger de inn på data'n er kvaliteten upåklagelig. (Er ett 1,7mpixel videokamera, så det er det ikke noe galt med :) ) .

Bruker ett video program som heter Ulead VideoStudio 9, funker fint. Kan lagre filmene jeg lager som PAL Dvd, da blir jo kvaliteten meget bra, men fila utrolig diger.. Kan også lagre filmene i andre formater med programmet, som Pal mpeg 1 og 2, men da blir kvaliteten utrolig dårlig.. Faktisk nesten umulig å se hva som skjer.. :shock:

Har også prøvd å ta PAL DVD fila jeg lager å konvertere den via Flask så den blir Divx evt Xvid, men da blir også kvaliteten mye mye dårligere. Dette skal jo egentlig bli helt likt. Har konvertert mange filmer jeg har på DVD med Flask og fått knall kvalitet..

Hva er galt? Finnes det ett annet videoprogram jeg kan bruke som lager Divx av fila med en gang? Evt hva skal jeg gjøre for å få bedre kvalitet uten å lage DVD av det??

Dette ble litt vanskelig, men håper dere som vet noe om dette forstår hva jeg mener.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2r48g2hz]Jeg har ikke vært så mye borti det der, men det står en del lurt på http://doom9.net/ om du ikke har vært der.

Dette hjelper meg egentlig ikke så veldig.. Tror ikke problemet ligger i innstillingene. Er vel heller programmene jeg bruker. Er ihvertfall der jeg må starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1csf603u]Jeg har bare testa adobe premiere til videoredigering, men det også bruker vel TMPGEnc, Flask, eller andre encodere en har installert for å gjøre om til svcd/divx.

Er Adobe Premiere enkel å bruke?

Og er det noen andre som vet noe om dette jeg begynte tråden med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er samanheng mellom kor stor fila er og kor bra filmen vert. Du seier at alt er bra når fila er stor, så det er komprimeringen du slit med.Har ikkje høyrt om det programet som du brukar så eg kan ikkje uttale meg om det. MPG1 og 2 er komprimerte format. Sjølv brukar eg FinalCut Pro og iMovie og har ikkje problem med kvalitet i det heile. Konverterar til .mpg med QuickTime. Skal gje deg eit godt råd....digital kreativitet = Mac/Apple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnacle studio er det enkleste programmet å bruke til video redigering!

Pinnacle er omtrent identisk med det programmet jeg bruker.. Har ikke prøvd pinnacle selv, men vi brukte dette programmet til å lage musikkvideoen min..

Når det gjelder FinalCut Pro så tror jeg at jeg har det liggende på harddisken. Kan jo alltids prøve å bruke det, evt iMovie (som jeg ikke har hørt om, lett å bruke?)

Vet det er Komprimeringa jeg sliter med, men skjønner ikke hvorfor, ettersom jeg har komprimert mange filmer før og fått bra kvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å reinstallere XviD-codecet? Resete alle innstillinger?

Nei det har jeg ikke prøvd.. Kan prøve det med en gang. (Men det er noen år siden jeg koprimerte de filmene da, så har jo lagt inn igjen codec'ene mange ganger siden da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til å komprimere filer bor du bruke DR.DIVx www.divx.com..... rediger i hvilket program du vil å komprimer fila i divx seinere. da får du like bra kvalitet som om du skulle hatt en fil på 1gig

Nei, det er det jeg ikke gjør skjønner du... Er derfor jeg ikke helt skjønner hva som er problemet.. For fila jeg har er på litt over 1bg, 16min med film, pakker den ned til 144mb og får møkkete kvalitet.. (Da med divx...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2wt3wax9]Jeg har bare testa adobe premiere til videoredigering, men det også bruker vel TMPGEnc, Flask, eller andre encodere en har installert for å gjøre om til svcd/divx.

Er Adobe Premiere enkel å bruke?

Adobe premiere er ikke enkelt å bruke! Ganske så avansert prog. Må nok mangen timer med prøving/feiling og lesing får å få noe skikkelig ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...