[space] Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Satt og tenkte og drømte litt i sta... Når man bygger om en bil, hvlke deler må være igjen fra orginalbilen? Tenker f.eks. hvis man hadde kjøpt en billig haug av en E30 her i Norge. Så kjøpt en E30 M3 i tyskland, som man da hadde importert uten å tolle inn. Deretter ribber man den gamle haugen, og skrur inn alt av deler fra M3'en, karosseriplater og alt. Da burde det vel hvertfall ikke være noe problem å få den godkjent på skilter? Men altså. Hva er det som bestemmer hvilken bil du da egentlig kjører? chassinummer? Og da til slutt: Om man har tid til å skru dette sammen selv, vil det bli billigere enn å kjøpe en ferdig m3 her i landet? (Og hva om man setter det bort?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 det beste og antakeligvis det billigste du kan gjøre, er å få tak i et e30 m3 vrak i norge, der motor, girkasse og bakaksling fortsatt er intakt, og deretter hente et tomt karosseri fra tyskland, det får du kjempebillig der nede! så er det bare å sette i motor, girkasse og bakaksling pluss alle de andre dela (interiør o.l.) dersom det mangler på den tyske, og registrere! da kalles det karosseriskift, og du slipper å godkjenne den som ombygd bil, og det er ingn andre avgifter enn mva på karosseriet du tar inn til landet! tut og kjør! husk bare å holde biltilsynet oppdatert, de er stort sett greie å ha med å gjøre på sånt! et eksempel: på jobben kjøpte vi et norsk totalvrak av en supra for 25000kr, så henta vi et tysk karosseri for 20000 + mva, så bytta vi drivlinje, skifta trekket på interiøret, og lakkerte hele bilen, og vips, en kul bil, som ikke kosta all verden! nb: jeg er ikke sikker på om man må være reg. som godkjent verksted for å gjøre dette, men ta en tlf til biltilsynet så finner du ut det! lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Når jeg søker litt på mobile.de og bruker importkalkulatoren til dinside.no så ser jeg jo faktisk at det er rimelig lønnsomt å importere m3'en. Ettersom de er så gamle er det masse trekk i avgiftene. (80%) Nå så jeg på en ganske rimelig bil da. €7.900 = kr 60363. Bilens nettopris: 60 363 + MVA (25%): 15 091 + Vrakpant: 1 300 + Engangsavgift (se tabell under for detaljer) 186 714 - Bruksfradrag (80%): 149 371 = Total kostnad inkl. kjøp av bil: 114 097 Nå skal jeg ikke si noe om kvaliteten på den bilen, men jeg har fortsatt til gode å se en så billig m3 til salgs i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 ":3d6q5r6h]Nå skal jeg ikke si noe om kvaliteten på den bilen, men jeg har fortsatt til gode å se en så billig m3 til salgs i Norge. Da har du ikke fulgt godt nok med. Minst to her på forumet har nevnt at de betalte 80k for sine, og jeg vet om en sølvgrå som gikk for 50k eller rundt der. Såvidt jeg vet helt kjørbar stand, men noe rust og ikke spesielt fin i lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Til det innledende spørsmålet om hva som må være igjen på bilen. Det er egentlig bare chassinr'et. Men er jo ikke lov å skjære det ut og sveise det inn i den nye tyske bilen selv om det er det absolutt enkleste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2005 Hehe, regna med det... Uansett alt for mye styr for meg å bygge sånn, men bare kom på tanken, og sitter og drømmer litt, og prøver å pønske ut metoder for å "lure" staten fra avgiftene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 ":1y30wr0m]Nå skal jeg ikke si noe om kvaliteten på den bilen, men jeg har fortsatt til gode å se en så billig m3 til salgs i Norge. Da har du ikke fulgt godt nok med. Minst to her på forumet har nevnt at de betalte 80k for sine, og jeg vet om en sølvgrå som gikk for 50k eller rundt der. Såvidt jeg vet helt kjørbar stand, men noe rust og ikke spesielt fin i lakken. Den sølv-grå M3en har ikke bare litt rust, men MASSE. Han brukte også nærmere 30.000 på å få motoren i stand, så d spørs hvor billig d egentlig var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Sier ikke den er fantastisk bra, men [space] hadde nå ikke sett E30 M3er i Norge til under tysker-prisen han fant (115k), så nå fikk han høre om noen eksemplarer, og det finnes garantert flere. Den til 50k er det nok ingen overraskelse at ikke var i super stand, men det er tross alt lite penger for en M3.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Sier ikke den er fantastisk bra, men [space] hadde nå ikke sett E30 M3er i Norge til under tysker-prisen han fant (115k), så nå fikk han høre om noen eksemplarer, og det finnes garantert flere. Den til 50k er det nok ingen overraskelse at ikke var i super stand, men det er tross alt lite penger for en M3.. Nei nei, for all del. Er med på hva du mener. Syns bare det var verdt å nevne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå