eriklepe Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Noen her som har satt opp ftp server med nextgentel? Fra telenor får jeg en ip adresse og da funker det. Men med NGT finner jeg ingen IP adresse og får dermed ikke til å sete opp en ftp server heller. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 NGT bruker router, ikke modem, slik Telenor gjør (de kjører to forskjellige ppp-protokoller). Du setter opp FTP lokalt på PCen din, så må du logge deg inn på routern med telnet (start -> run -> telnet ). GW'n finner du ved å ta ipconfig i et MS-dos vindu på PC'n din. Når du er inne på routern kan du sette opp forwarding fra routern til din LAN-adresse, som du også finner ved ipconfig. Det finnes sannsynligvis noen hurtiggreier inne på routern for å sette opp slikt, alt etter hva slags type router du har. Hvis ikke må du åpne manuelt for port 21 i firewallen pluss sette opp den nevnte forwardingen. Passord til routern får du fra NGT.., mulig det ligger på kundesidene. Der står det helt sikkert også en lettfattelig beskrivelse for hvordan du skal gjøre det hele på din type router. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 OT: Kan man feks. lage en cs server med det her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Steffen, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Er det dyrt? Funker det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2005 Share Skrevet Oktober 22, 2005 Om hva er dyrt? Linje fra NGT? Sjekk www.ngt.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 23, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2005 betaler 400 med ip telefon og litt bedre enn minst best linje:) tror jeg prøver meg på det derre i morgen jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Om det er dyrt å ha egen cs server med sånn her? Kan jeg sette opp det med vanlig Telenor? har basic tror jeg.. ialle fall 1mbits.. vis ikke jeg tar feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Om det er dyrt å ha egen cs server med sånn her?Kan jeg sette opp det med vanlig Telenor? har basic tror jeg.. ialle fall 1mbits.. vis ikke jeg tar feil.. joda, men den vil ikke bli noe kjempe kjapp burde vell iallefall være 10mbit for at det skal være brukbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Om det er dyrt å ha egen cs server med sånn her?Kan jeg sette opp det med vanlig Telenor? har basic tror jeg.. ialle fall 1mbits.. vis ikke jeg tar feil.. Koster jo ikke noe ekstra å sette opp CS-server.. Men du kan jo ikke drive å selge "servere" på en slik linje. IP'n vil skifte, og du har nok for dårlig uplink til at det blir veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 du må bruke et program for å lage cs server. det ligger på steam sine sider tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 okey.. vi får 4bit linje snart hjelper det? den derre dedicated server er jo noe herk da.. vis du mener den Bmw323i takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 Hvis du snakker om Telenor sin 4mbit linje så er jo det bare 4mbit ned. Min erfaring er at alle spill-servere som kjører på vanlige linjer hjemme hos folk er noe forbanna møl Men hvis det bare er for deg selv og noen få kamerater er det jo en grei løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 23, 2005 Share Skrevet Oktober 23, 2005 ok..skal vel bare ha et par kompiser ja.. men hva mener du med 4mbits ned?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå