Gå til innhold

Får ikke åpna bremsetrommelen.


Prephobia
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld:)

Jeg sko til og stramme håndbrekke, og sko åpna bremsetrommelen. Først skrudde jeg av dekke, så skrudde eg av den mutteren på midten av bremsetrommelen, og dereetter el liten umbrako skrue på framsiden av bremsetrommelen.

Jeg har sitt at etter litt slåing så har jeg fått an litt av, men den vil ikke mer. Prøfte og brekka den av med et skrujern, men ser bare ut som eg bøyer deksele bakpå trommelen....

Någen som vet om det er bare te og slå, eller er der mer skruar? takke for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har du løsnet håndbremsen? :wink:

2. Den kan henge i litt rust i senter av trommelen. Forsiktig banking rundt hele trommelen kan løsne den.

3. Den henger fast i bremsebandene p.g.a slitekanten i trommelen. Da må du i tilfelle justere inn bremsebandene. Dette er en plundrete jobb og gjøres med et skrujern igjennom et av bolthullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alså, det jeg skal gjer er å ta et skrugjerin inn i det håle der umbrako skruen satt, og slå det laust?

Så det er alså bare umbrako skruen så holder fast bremsetrommelen?

Unbrakoskruen holder bare trommelen når hjulet er av. Når hjulene står på bilen er det hjulboltene som gjør jobben.

Problemet er somregel at det har blitt en slitekant inne i trommelen og da vil bremseskoene holde igjen trommelen. Det som må gjøres da er å stikke et skrujern inn i et av hullene til hjulboltene og skru rundt en "stjernemutter" som ligger inne i trommelen. Da slakker du av bremseskoene og trommelen skal gå av. Det er veldig knotete å finne og rotere denne mutteren men hvis du begynner på høyre hjulet kan du sette et av hjulbolthullene klokken 4. Da tror jeg du skal være på noenlunde riktig sted.

Dette bildet viser en liknende justeringsskrue:

pic5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...