Gå til innhold

Koblingsskjema til LED angel eyes søkes


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som kan ha et koblingsskjema til LED angel eyes liggende?

Har et sett jeg kjøpte på Ebay for leeenge siden liggende, men det mangler koblingsskjema.

Settet inneholder:

4 ringer

8 LEDs

4 motstander type lyseblå med fire ringer på, i fargene: rød, rød, brun, gull

4 strips

4 "strømstjelere"

1 strømpe

1 gummislange

2 ledninger (hvit og svart, ganske lange)

Vet det CCFL som er "in" nå, men det var mange som hadde LED angel eyes tidligere. Noen som kjenner igjen dette settet og som kan ha koblingsskjema eller huske hvordan det skulle være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Hvordan ligger det an, Wunder? Var det LED-ringer du kjøpte?

NOEN må da ha peiling på hvordan dette skal kobles. Har prøvd mange forumer tidligere uten hell. Rare greier synes jeg. Er det ingen elektrofolk på nettet? :shock:

Her er et bilde om noen kjenner seg bedre igjen da..:

cimg30978dw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, beklager men det gikk i den berømte glemmeboka. De ringene jeg fikk passet ikke til bilen i det hele tatt, to av ringene hadde klips mens på de to andre var de knekt. Det fulgte ikke med noen form for festemateriell så det jeg prøvde var klar sikaflex men dette ble bare kliss og søl og når jeg skulle fjerne den ene så sprakk den på midten. Det mest bortkasta jeg har brukt penger på noen gang tror jeg. Når det gjelder b.anvisning så var dette innholdet i pakken: Fire ringer som hver har to ledninger (blå og brun) Disse skulle klipses på parklysledningen, event. klippe av parklyspæra. Vurderer nå og kjøpe disse: http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1226669140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar:

Viss det ikkje er med meir enn det som er på bildet (4 resistorar og 8 lysdiodar), må du nok koble det på ein av måtane som eg har laga ein superproff tegning av her....

Er ganske sikker på at det må vere den øverste, fordi lysdiodar ofte likar dårleg å bli paralellkobla...

Viss det ikkje blir lys på den måten kan du alltids prøve tegning nr.2.

Den "spisse" enden av pila på tegningen (dioden) er den med kortast pinne (eller hugsar eg feil no...? nokon som veit sikkert?)

NB! Tek null ansvar viss ting går i lufta...men ganske sikker på det skal funke :)

ledae7ue.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nummera på fargene på motstandene lenger..., hvis noen husker dem så går det jo fint an å sette opp en ligning for å finne ut om diodene skal være i serie eller parallell.

Jepp, så sant du veit kva spenning og straum diodane skal ha...

Men Gunnar har kanskje multimeter på lur og? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips! Beklager treg tilbakemelding. Begynte såvidt å prøvde å åpne lyktene, men det var visst en del jobb, så det må bli et prosjekt når vi kommer tilbake fra ferie. Fikk et tips på et annet forum også, om at det nok er som dere foreslår; seriekobling av to og to dioder som skal gjøres, og det virker logisk. Fikk også tips om at motstandene visst nok er på 220 ohm, om det hjelper dere noe.. kommer til å prøve seriekoblingen hvis ikke. Og ja, jeg har multimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...