Gå til innhold

turtall tull


Tumaz
 Share

Anbefalte innlegg

heia!

det skjedde no rart med bilen min her om dagen. sånn plutselig bynte den å ruse seg helt av seg selv, fra 1500-2000 omdr, vrom vrom vrom vrom på en måte :? plutselig kan den bare dø helt. når bilen har stått over natta skjer det motsatte. jeg mener, den starter med en gang, men da synker turtallet til 500 og går opp til 1000, opp og ned noen ganger, så stoppern. etter litt om og men blir den frisk igjen. det er helt til motorn har blitt varm og jeg har gitt på litt, da bynern og drite seg ut. jeg fikk bøyd til et i overkanta 2,5" rør fra lmm til innsuget, og borra et hull som jeg sveisa fast en tut på(slangen til tomgangsregulatoren tror jeg). så det er ikke falsk luft no sted. hva kan det være som får bilen til å leve sitt eget liv? tenkte å spørre dere før jeg går til innkjøp av masse stash som jeg sikkert ikke trenger.

håper noen kan hjelpe meg, for det er veldig kjipt, og ikke minst flaut når du står i ett lys kryss og motoren driver og ruser seg :oops:

huff er det ikke det ene så er det det andre. kjipt at det alltid skal være no dritt med bilen ass!!

318i 92- m40

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være. bytta lambdasonden for 1 år sida ca, da "nøkka" bilen, klarte ikke å akse osv. bilen går helt bra nå med tanke på aks og slikt. satt på grenrør får 1 mnd sida, da hadde jeg av lambdasonden, men den så ikke slitt ut i det hele tatt. det er litt rart, selv om bilen driver og ruser seg opp mot 2000 omdr kan jeg kjøre den, og merker ikke no uvanlig ved aks. tar jeg inn clutchen i fart synker turtallet først till 1000, så stigern til 2000 og går opp og ned. men det er ikke alltid den er slik. kan komme plutselig, og være over like fort igjen. mens andre ganger varer det lenger. det er vell sånn med lambdasonder at er den ødelagt så er den ødelagt, ikke at den kan fungere noen ganger, og andre ganger ikke?

har vært sånn lenge, men ikke like ille som nå. før var det kanskje en gang i mnd i ett par sek. nå er det hver dag i flere min hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeeeey!! Fiksa det! det var tomgangsregulatoren. spraya hele dritten full av forgasserrens, og guffa som rant ut var svart som bare det.

skylte gjennom med vann, blåste den tørr med trykkluft og spraya litt crc smøre ettellerannet inni. bilen har faktisk aldri gått så bra hehe! mye mykere giringer osv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt som står i haynes boka om skifte av tomgangsreg på is er:

1. Disconnect the battery negative lead.

2. disconnect the wiring plug from the valve.

3. pull the valve, complete with its rubber mounting, from the retaining bracket.

4. disconnect the hoses from the valve, noting their locations to ensure correct refitting.

5. withdraw the valve.

6. refitting is the reversal of removal.

står ikke noe om demontering av motor osv. mulig det er jævlig trangt der da, sånn at det nesten blir enklere å demontere alt for å få den av.

veit ikke jeg, men det skulle visst være en rask jobb med vanskelighets grad nr 1 ifølge haynes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...