Tumaz Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 heia! det skjedde no rart med bilen min her om dagen. sånn plutselig bynte den å ruse seg helt av seg selv, fra 1500-2000 omdr, vrom vrom vrom vrom på en måte plutselig kan den bare dø helt. når bilen har stått over natta skjer det motsatte. jeg mener, den starter med en gang, men da synker turtallet til 500 og går opp til 1000, opp og ned noen ganger, så stoppern. etter litt om og men blir den frisk igjen. det er helt til motorn har blitt varm og jeg har gitt på litt, da bynern og drite seg ut. jeg fikk bøyd til et i overkanta 2,5" rør fra lmm til innsuget, og borra et hull som jeg sveisa fast en tut på(slangen til tomgangsregulatoren tror jeg). så det er ikke falsk luft no sted. hva kan det være som får bilen til å leve sitt eget liv? tenkte å spørre dere før jeg går til innkjøp av masse stash som jeg sikkert ikke trenger. håper noen kan hjelpe meg, for det er veldig kjipt, og ikke minst flaut når du står i ett lys kryss og motoren driver og ruser seg huff er det ikke det ene så er det det andre. kjipt at det alltid skal være no dritt med bilen ass!! 318i 92- m40 på forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royarne85 Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 kanskje feil med lambasonden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tumaz Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 kan være. bytta lambdasonden for 1 år sida ca, da "nøkka" bilen, klarte ikke å akse osv. bilen går helt bra nå med tanke på aks og slikt. satt på grenrør får 1 mnd sida, da hadde jeg av lambdasonden, men den så ikke slitt ut i det hele tatt. det er litt rart, selv om bilen driver og ruser seg opp mot 2000 omdr kan jeg kjøre den, og merker ikke no uvanlig ved aks. tar jeg inn clutchen i fart synker turtallet først till 1000, så stigern til 2000 og går opp og ned. men det er ikke alltid den er slik. kan komme plutselig, og være over like fort igjen. mens andre ganger varer det lenger. det er vell sånn med lambdasonder at er den ødelagt så er den ødelagt, ikke at den kan fungere noen ganger, og andre ganger ikke? har vært sånn lenge, men ikke like ille som nå. før var det kanskje en gang i mnd i ett par sek. nå er det hver dag i flere min hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royarne85 Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 hehe..hadde d ganske likt selv. og da va det brudd i en kontakt inn til luftmengdemåleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tumaz Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 takk for tips. skal løpe ut i snøføyken å sjekke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tumaz Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 var ikke brudd i noen ledninger. bilen gikk hvertfall dårlig når jeg nappa av kabeln til lmm, så den funger vel. skal prøve å rense tomgangsreg, den så svart ut inni! jeje får håpe det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Si ifra hvis det hjelper. Har samme greiene på min sånn nå og da. Irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 har samme problemet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tumaz Skrevet Oktober 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2005 jeeeey!! Fiksa det! det var tomgangsregulatoren. spraya hele dritten full av forgasserrens, og guffa som rant ut var svart som bare det. skylte gjennom med vann, blåste den tørr med trykkluft og spraya litt crc smøre ettellerannet inni. bilen har faktisk aldri gått så bra hehe! mye mykere giringer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Pokker at den sitter så vanskelig til på min ellers hadde jeg løpt ut med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Hvor sitte tomgangsregulatroren på e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Avhenger av motoren regner jeg med. På e36 318is må man jo av med halve bilen for å komme til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tumaz Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2005 alt som står i haynes boka om skifte av tomgangsreg på is er: 1. Disconnect the battery negative lead. 2. disconnect the wiring plug from the valve. 3. pull the valve, complete with its rubber mounting, from the retaining bracket. 4. disconnect the hoses from the valve, noting their locations to ensure correct refitting. 5. withdraw the valve. 6. refitting is the reversal of removal. står ikke noe om demontering av motor osv. mulig det er jævlig trangt der da, sånn at det nesten blir enklere å demontere alt for å få den av. veit ikke jeg, men det skulle visst være en rask jobb med vanskelighets grad nr 1 ifølge haynes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå