Amzoch Skrevet Oktober 25, 2005 Share Skrevet Oktober 25, 2005 Ska kjøpe meg nye pigg dekk til min E39 sedan. KOrdan dekk kjører dere på og hvor fornøyd er dere... er jo ikke alle dekk som "passer best" til alle biler så hva "passer best" e39`en Håper på respons på dette takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 er velig fornøyd med Nokian hakkapelita, piggfrie vel og merke. Hælvetes piggdekk avgift. Men fordelen er jo at det ikke er noe støy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Har ikkje E39, men tillet meg likevell å kome med eit forslag. Michelin X-Ice med eller uten pigg. Testvinnar for store og små. Har sjølv bestilt X-ice til E46en som skal på i morgon. Hadde nokian piggfri i fjor,og var ikkje happy med dei....det er for mykje snø på vestlandet. Dette kombinert med 235 breidde bak + at det var Nokian=bad mix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Har selv kjørt nesten en hel sesong på Michelin X-Ice piggfritt, helt til samboeren min kjørte over en stor stein da... Må egentlig si at jeg syns de var utmerket å kjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Må nåkk si eg holder meg til pigg dekk.. e ennu så heldig att vi i nordnorge ikke har piggdekk avgifter.. Kjører på Gislaved nu er fornøyd med det.. egentlig.. men hadde lyst å prøve noe anna.. men va så usikker ka man sku prøve.. som sakt så gjelder det bare to dekk nu .. bakdekkan mesta piggan på en sesong ikke dekkan sin feil ) uff ble litt feilskriving her.. orke ikke rette ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Hei, kjører stortsett piggfritt men har store tanker om å skifte til piggdekk (maxi ice) sleit litt i fjor med piggfritt (225/55-16 ?) tror det er det, og det var ikke særlig bra, sladda vel litt mye, følte jeg mista litt styringen på mye snø. vet ikke om dette var en kominasjon av bredden på dekkene og tung motor (V8), men uansett så føltes det ikke rett. hadde nowen gode dekk (piggfritt) som var 15 ", heiv de på midt i sesongen , bare for å prøve om det hjalp og det var markant bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Hehe bare skryt nu av V8`ern din.. hehehe Ser på bmwccn mange skryt om hakkapelitta 4 og nokian har jo vært gode dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Jeg har piggdekk kjøpte i fjord, Kumho kan ikke høre dekka. Jo smalere dekk du kjøper jo bedre kontakt har den i snøen, unngå å kjøpe bredt. 195/65-15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Hei, kjører stortsett piggfritt men har store tanker om å skifte til piggdekk (maxi ice) sleit litt i fjor med piggfritt (225/55-16 ?) tror det er det, og det var ikke særlig bra, sladda vel litt mye, følte jeg mista litt styringen på mye snø. Og det skulle bli bedre med piggdekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Jeg kjører orginalt på vinter... 195/65-15 dekk,,orker ikke noe breier heller større felger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Kjører riktignok piggfritt jeg også, men har vært utrolig godt fornøyd med Falken Espia. Har brukt de to vintere tidligere, og når jeg nå skulle kjøpe både nye felger og dekk til vinteren ble det nok en gang Falken. Ble faktisk også anbefalt Falken hos P. Holth i Oslo. De hadde erfart at Falken og E39 var en god kombinasjon. Dessuten ligger jo Falken godt an prismessig. Har tidligere kjørt på Continentals testvinnere, men merker faktisk ingen forskjell fra de til Falken... Og jeg kjører på veier som ikke akkurat har topp prioritet når det gjelder brøyting og salting vinterstid. Skal til slutt legge til at jeg er litt spent på hvordan det vil gå med 235/45-17 dekk i vinter... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladdern Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Kjørte med 235/45/17 i vinter jeg,ikke noe problem for meg i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Når det er mye snø på veien må nu det være hærslig å kjøre me så breie dekk.. sier jo seg selv det blir dårligere... Og hardt.. når alle vaskebrettan kjem.. uff.. nei holder meg t 195/65-15 i nord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladdern Skrevet Oktober 26, 2005 Share Skrevet Oktober 26, 2005 Var faktisk ikke hærselig i det hele tatt synen nå jeg da,Hardt? nei ikke noe spesielt mere enn 215/55/16- Men nå skal det sies at jeg kjører 70% av tiden på slatet hoved vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Oktober 27, 2005 Share Skrevet Oktober 27, 2005 Ja fa.. vet hva som er bra, piggdekk er jo bedre men ... dette er bare noe jeg har tanker om.... Hei, kjører stortsett piggfritt men har store tanker om å skifte til piggdekk (maxi ice) sleit litt i fjor med piggfritt (225/55-16 ?) tror det er det, og det var ikke særlig bra, sladda vel litt mye, følte jeg mista litt styringen på mye snø. Og det skulle bli bedre med piggdekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå